Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!

Właściciel księgi: Pierwszy sekretarz

W księdze jest 30740 wpisów.

Jesteś 914970 osobą oglądającą tę księgę.

[ Pierwsza strona ][ Poprzednia strona | Następna strona ][ Ostatnia strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi

4350
Po pierwsze Grisza ja już nie jestem ani PiSowszczykiem, ani POwiakiem. Po drugie nie no słów jego zdradą stanu bym nie nazwał, ale to co przedstawione w filmie Nocna Zmiana już jak najbardziej - była to zdrada racji stanu w interesie SB, UB i PZPRowskiego śmiecia, które dzięki temu tak się wzbogaciło i umocniło, że wyplenienie dzisiaj jest już w gruncie rzeczy niemożliwe. Jeżeli masz jakieś inne argumenty świadczące o innych celach tej decyzji to jestem gotów na rzeczowe argumenty. KLD zapisało się społeczeństwu nie określenie "liberały", a raczej "aferały". Tusk przymykał oko na powiązania biznesu i jego partii. Dlatego nie dziwi, że teraz odcina się od swych korzeni. Szkoda tylko, że PO wcale nie. A tak w ogóle to trzeba się liczyć ze słowami a już na pewno z tymi, które kieruje się do szerokiej publiczności. Ja sam nie mam się w sumie czego wstydzić, młodym jeszcze, a moje poglądy sie coraz bardziej radykalizują (z coraz większym pogłębiamniem świadomości tak o przeszłości jak i teraźniejszości). Widzę że jesteś przedstawicielem frontu wybaczania, a przecież nie deklaracje świadczą o ludziach, ale działania jakich się dopuszczają! Kompromis taaaa jasne, mówiłem już czym to się skończy,niewydolna gospodarka + zero rozliczeń.
Red Army man

czas wpisu: 2005-09-23 13:13:19

4349
xe-wierzę w dobre intencje Kaczyńskiego.Będą z jego strony nawet próby uzdrowienia sądownictwa. Niestety wszystko będzie przedstawiane karykaturalnie jako "polowanie na czarownice" W wiadomościach nawet mignie wywiad z Kwachem, który powie "a, nie mówiłem" I tak dalej i tak dalej...szkoda tych 4 lat!
zmorka

czas wpisu: 2005-09-23 13:03:50

4348
grisza , w bialych rekawiczkach to my bedziemy grzeznac dalej w tym blotku
xe

czas wpisu: 2005-09-23 13:03:33

4347
moim zdaniem nie da sie odzyskac tego co juz zostalo zawlaszczone, na to trzeba determinacji i wlasnie rewolucji a nie ewolucji wg tuska, jak dlugo trwaja ewolucyjne zmiany, my pomrzemy i nasze dzieci a Polska bedzie sobie ewoluowac..
xe

czas wpisu: 2005-09-23 13:01:36

4346
p.s. historia jak najbardziej się liczy, rzecz w tym, że polityka to niestety sztuka kompromisów, a nie zdobywa się dobrej pozycji wyjściowej obrzucając błotem potencjalnegop partnera. to tak oczywiste, że nie uczą tego nawet na tanich kursach negocjacji. - cały czas usiłuję to napisac - nie dość wyraźnie?
grisza

czas wpisu: 2005-09-23 12:58:32

4345
dot-4336- i znowu zmorka dotknela sedna sprawy
xe

czas wpisu: 2005-09-23 12:57:53

4344
RAM, nie pozostawia może najlepszego wrażenia (jak dla mnie to nieco naiwna krytyka polskiego hurrapatriotyzmu), ale wyciąganie komuś jego tekstów z wieku lat dwudziestukilu nie jest fair - mi możnaby wiele herezji wyciągnąć, zastanów się jak to u Ciebie było (jest). Na pewno jedak nie jest przyczynkiem do zarzutów o zdradę narodową - przyznasz chyba?

Do tego piję, nie do tego, że Tusk jest genialny fajny i przystojny - lubię go za jego książki o moim ukochanym Gdańsku, cenię za stosunek do tego miasta, szanuję za wzgledną stałość poglądów i spokój w działaniu - to zalety. Wady to ich zwierciadlane niemal odbicie - mimo deklaracji brak wyraźnego wsparcia dla działańm korzystnych dla rregionu, dosyć mało wiarygodne przejście od liberalizmu eknomicznego i społecznego do konserwatywnego liberalizmu, i dosyć nerwowe reakcje na PiSowe najazdy.

Mój ewentualny głos na niego będzie bezpośrednią reakcją na sytuację po wyborach parlamentarnych, czysty pragmatyzm i żadnych sentymentów. Czy to czyni mnie zdrajcą PiSowczycy? pomyslcie chwilę zanim kogoś z błotyem zmieszacie, ja się z błota wytrę, ale do Was resztki szacunku stracę.
grisza

czas wpisu: 2005-09-23 12:55:49

4343
Oj Grisza, Grisza, to co powiedział Tusk 17 lat temu czy ile tam, widziałem w szerszym kontekście i niestety nie pozostawia to pozytywnego wrażenia. Tusk jak i cała KLD była częścią okrągłostołowego układu i w wielkim stopniu przyczynił się do wielkich patologi, zwłaszcza w prywatyczacji. I nie ma co mówić, że to historia, że liczy się to co tu i teraz, bo idąc właśnie tym tropem ludzie głosują na takich jak Kwaśniewski, Miller.
Red Army man

czas wpisu: 2005-09-23 12:45:18

4342
Koalicja będzie się kłócić o podatki i inne ważne mniej i wiecej sprawy. W każdych wiadomościach będą to pokazywać jak się żrą! A czerwona banda będzie rechotać (chwilowo na urlopie politycznym),aby za 4 lata uderzyć z Olejniczakiem na sejm. Zostanie nam tylko Giertych!
zmorka

czas wpisu: 2005-09-23 12:39:23

4341
widzisz AB, zapluwasz się dalej jak kataryna tym samym kłamliwym chłamem - odpowiedziałem rzeczowo na Twoje zarzuty mimo, że łaskaw jesteś sprowadzać dyskusję do "debili" i "pierdolenia". Czy mogę liczyć na rzeczowość czy też chcesz przegrac wszelką rzeczową dyskusję na starcie? Katarynisz te same "zdrajcy", "złodzieje", "liniowy be", "program dla bogatych" a argumentów masz tyle co kot napłakał. Jesteś zwyczajnie nieuczciwy w dyskusji.

Nie nikomu nie wciskam PO i Tuska - dosyć wyraxnie to piszę. Odmawiam jedynie uznania za prawomocne wyzywania mnie od debili i zdrajców z tego tylko powodu, że dopuszczam do siebie możliwość zagłosowania na PO. Z tego co rozumiem jesteś zwolennikiem PiS - jak wyobrażasz sobie współpracę z PO po wyborach? nie marzy się chyba Tobie koalicja z lepperem?
grisza

czas wpisu: 2005-09-23 12:37:06

4340
Co do głosowania na partie marginalne miałem bardzo podobne zdanie, gdy myślałem że nowa koalicja będzie pewnikiem zmian. Teraz mając co do tego wątpliwości zagłosuje na ludzi, którym naprawdę wierzę. Dzisiaj jeżeli dostatecznie zmarginalizujemy SLD (ja się najprawdopodobniej do tego nie przyczynię, bo mam zamiar oddać głos na partię jak najbardziej marginalną), prawdziwa szansa na realne zmiany nadejdzie za 4 lata, będą to zmiany czysto rozliczeniowe, LPR i/lub Samoobrona (oczywiście żadnej z nich nie popieram) wyrugają miejmy nadzieję wszystkich złodziei, a za 8 lat na zgliszczach polskiej gospodarki (Samoobrona i/lub LPR niczego innego nie zostawią) być może prawdziwie liberalne rządy stworzą prawdziwie piękne państwo. Oto są moje idealistyczne marzenia
Red Army man

czas wpisu: 2005-09-23 12:34:34

4339
Polaku, ależ jestem oczywiście tego świadom, dlatego ten cudzysłów.

Grisza PiS nie przedstawia tylko haseł, tyle tylko że jego pomysły nie mają pokrycia pieniężnego. PiS nie ma 140 stron pobożnych życzeń, bo w kwestiach nie gospodarczych przedstawia bardzo spójny i niegłupi program walki z patologiami. Natomiast w kwestii gospodarki program ich może się okazać katastrofą finansów państwa. Ja też myślałem o przełomowym momencie, nie na poprawę obecnej sytuacji (bo moim zdaniem PO-PiS tego nie gwarantuje), ale rozliczenie złodziei, skończenie z systemem, którego beneficjentami są za przeproszeniem sku******y z PZPRu. Niestety szerokie poparcie jakie wielu ludzi tego systemu śle w kierunku PO daje do myślenia (patrz Kwaśniewski, Miller). Obawiam się że pod maską wielkich wojowników o prawdę, sprawiedliwość itp. kryją się zwykli konserwatyści... starego systemu. Dlatego mój głos na pewno nie pójdzie na ani na PO (z wiadomych względów), ani PiS (ze względów ekonomicznych). Bo nawet jeżeli PiS stanie po stronie rozliczeń obawiam się że PO to zablokuje. Z drugiej strony PiSowe pomysły gospodarcze są o wiele gorsze od PO. Nie wierzę we wzajemne uzupełnianie, bo znając życie skończy się to kolejnymi 4 latami systemu, jak i niewydolnej gospodarki.
Red Army man

czas wpisu: 2005-09-23 12:27:19

4338
szansa jest jaknajbardziej. myślę, że Polska w końcu dojrzała do normalności. I oczywiście zgadzam się, że sam ustrój gospodarczy nie jest magiczną różdżką, bez sprawnego wymiaru sprawiedliwości i zwykłej uczciwości aparatu państwa nic się nie zmieni.
grisza

czas wpisu: 2005-09-23 12:27:09

4337
"...jeżeli nadal ta banda będzie bezkarna...", no właśnie Zmorko, no właśnie. Niestety mam spore wątpliwości, czy przyszła koalicja będzie chciała skończyć z tą bezkarnością. Sprawdź sobie w jakich partiach i koalicjach byli obecni członkowie POPiS, od '89. Co wtedy robili? O LPR nie piszę, bo to czystej wody socjaliści tyle, że narodowi.
tow. Józef

czas wpisu: 2005-09-23 12:26:44

4336
Grisza wyglądasz mi na cynika który tylnymi drzwiami podrzuca nam Tuska.A niby równo niby niezdecydowany ale Tusk i PO to najlepsze kandydatury.O czym ty pierdolisz!Tusk powiedział że polska jest dla niego "Mitem" i się skreślił choćby z tego tytułu.Po wprowadza podatek liniowy który uderza w najbiedniejszych a jeszcze do tego chce rekompensować ziomkostwa .To ich skreśla Reszta jawna czy ukryta nie ma już znaczenia bo to co wymieniłem już ich dyskredytuje i to wszystko.
AB

czas wpisu: 2005-09-23 12:23:36

4335
Czytam wszystko co piszecie.Fajnie się czyta, chociaż chwilami jest to dzielenie włosa. Nie ukrywam,że często dla mnie za trudne.
Czy jest szansa po wyborach, aby skończyło się takie coś: http://www.upadloscian.org.pl/prawo.html
Czy jest szansa na powrót do przeprowadzonych prywatyzacji?
Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy, które ukradli, albo chociaż na karę dla złodziei?
Żadne zmiany podatku i inne nie pomogą, jeżeli nadal ta banda będzie bezkarna!
zmorka

czas wpisu: 2005-09-23 12:09:08

4334
grisza - mysle podobnie - nie jestem zwolennikiem ani partii ani ludzi ale realnosci koniecznych reform w perspektywie.

Dlatego, ze jestem niezalezny i nikomu nic nie kradne jestem milionerem, daje ludziom prace i kochaja mnie. Panstwo ani sluzby ochraniarskie nie maja za wiele ze mnie. Z zewnatrz jestem zebrakiem, glupkiem. Olewam te partie i tych zasranych bubkow. Olewajmy ich !

Owszem mozemy wybrac ale oni i tak maja nas w dupie. Ale ludzi nieszczesliwych jest tyle, ze wyrzna ich kiedys. Ja jestem niepozorny. Mnie nikt nie zna. Nikt mnie nie bedzie wieszal a kto zyje jak ja ma sie dobrze.

Dajmy im wszystkim kopa w dupe przyjaciele. Polska tylko dzieki nam Polakom dojdzie do czegos. Nie dajmy sie ujajic balwanom udajacym prawice. Prawdziwa prawica pieprzy to i ma sie dobrze ! Zapewniam.
Polak

czas wpisu: 2005-09-23 12:00:21

4333
-> 4331 nigdzie medycyna nie jest bezplatna. kupmy sobie aparat rentgenowski albo zlota proteze za talony gierkowskie.

Podatki musza byc ponizej 11% a medycyna platna ze skladek do prywatnych zarzadow spekulujacych tymi funduszami z zyskiem w bezpieczny sposob.

Zreszta to mozna robic na poziomie firm. Samowystarczaqlnosc jest jedynym sposobem przetrwania. Wyzbadzmy sie pieniedzy a uzyskamy wolnosc.
Polak

czas wpisu: 2005-09-23 11:51:42

4332
RAM w sumie zgoda, ale śmiesznie brzmi zarzut braku programu w ustach polityków, którzy mają sto czterdzieści iles tam stron poboznych życzeń.

pod tym względem PO i PiS sa sobie równe (jak zresztą wszystkie partie, żadna do publicznej wiadomości nie przedstawia konkretów a hasła właśnie).

nie lubię polityków, uważam, że ich wpływ na nasze życie powinien być minimalny. pojmuję polityka jako rodzaj handlu - Ty się tam nachap ale mnie i mojemu krajowi zrób dobrze.

Jeżeli miałbym się kierować programami, to z zalewu haseł najbardziej odpowiadami mi PJKM a potem PO, gdybym miał się kierowac ludźmi, to w moim okręgu najlepszych ma PO, gdybym chciał się kierowac wiarą w dobre intencje to PiS zdecydowanie wygrywa mój głos. Wciąż się z tym łamię, choć chwilowo przeważa we mnie przełomowość momentu w historii i niechęć do lokowania głosu w partiach, które nie mają szans - z tego powodu z żalem odrzucam na te wybory PJKM, i skłaniam się ku kilku osobom z gdańskiej listy PO. Senat prawica w całej rozciągłośći (w pomorskiem jest tak, że po równo dostanie ode mnie kazdy od PO do LPR). Prezydent - decyzję odkładam na po wyborach parlamentarnych - albo Kaczyński, jezeli PO będzie się brzydko bawiła, albo Tusk jeśli będzie odwrotnie. tyle.
grisza

czas wpisu: 2005-09-23 11:50:56

4331
ZŁODZIEJSKIE PRYWATYZACJE BEZPRAWNE ROZKRADANIE POLSKI
Zakłady Przemysłu Gipsowego Dolina Nidy w Gackach k/Pińczowa;
Polskie Zakłady Zbożowe S.A. w Lublinie; Ostrołęckie Zakłady Papiernicze S. A.; Zakłady Chemiczne Police S. A.;
Budimex S. A.;
Zakłady Tworzyw Sztucznych Gamrat S. A.;
METALEXPORT Sp. z o.o.;
Zakłady Azotowe "Puławy" S. A.;
Zakłady w Tarnowie - Mościcach S. A.;
Zakład Leczniczy "Uzdrowisko Nałęczów" S. A.;
Zakład Leczniczy "Uzdrowisko Iwonicz" S. A.;
Zakład Leczniczy "Uzdrowisko Lądek - Długopole" S. A.;
Zakłady Sprzętu Precyzyjnego "Niewiadów" S. A.;
Zakłady Azotowe "Kędzierzyn" S. A.;
Fabryka Artykułów Domowych FAD "Niewiadów" Sp. z o.o.;
Fabryka Przyczep "Niewiadów" Sp. z o.o.; "Naftobazy" Sp. z o.o.

WYSTARCZY SPRAWDZIC PROCEDURY ZARZADY I RADY - SPRYTNI ZLODZIEJE - ZBRODNIA
Polak

czas wpisu: 2005-09-23 11:47:39

4330
Jedyną chyba metodą realnej obniżki podatków dla wszystkich nie dla najbogatszych jest wprowadzenie znacznie niższego podatku niż 15 %. Problem polega na tym, że oznaczałoby to koniec "bezpłatnej" służby zdrowia jak i szkolnictwa, a na to już polactwo;) się na pewno nie zgodzi.
Red Army man

czas wpisu: 2005-09-23 11:45:13

4329
PiS jest partią pobożnych życzeń, jego ulgi podatkowe i w ogóle cały system najprawdopodobniej spowoduje spadek wpływu do budżetu. PiS nie ogranicza się tylko do podatków, obiecuje również sporą pulę nowych mieszkań. Niestety mało jest w programie miejsca na to skąd wziąć na to pieniądze, zwłaszcza że hasła w stylu zmniejszenie biurokracji (magiczna formułka każdej partii) nie rozwiąże na pewno tego problemu.

Problem PO polega na tym że Ci w ogóle nie mają programu, są to zwykli populiści którzy rzucają hasło, które w dodatku nie popietrają żadnymi badaniami (dopiero przychylne im media to robią). A brak programu to stara sprawa jest i wcale nie Kaczyński ją ujawnił. PO jest partią haseł: "Trzy razy 15", "Nicea albo śmierć", "Koszyk usług gwarantowanych" etc. Najwidoczniej ujawniło się podczas jednej z dyskusji w TVN24, gdzie Rokita i Dorn rozmawiali o podatkach. Na kolejne zarzuty Dorna (prawdziwe czy nie, w to niw wnikam), jedyne co Rokita miał do powiedzenia było "pan nie chce chyba powiedzieć, że 15 jest więcej niż 19", a prawda jest taka że realan stawka podatkowa jest znacznie niższa dziś niż 15%. Nie wnikam już czy podrożeje żywność, czy nie (bo tu są spory), ale już na samym podatku straci wielu, a już na pewno Ci którzy rozliczają się wspólnie.
Red Army man

czas wpisu: 2005-09-23 11:38:56

4328
Pięknie ? No nie ? Zakład, że nic z tego nie będzie. Jeśli nie będziemy klęli jak szewcy, rzucali mięcho to się znowu rozpłynie w nicośc jak rzadkie gówno.

Podatki muszą być na poziomie Słowacji i zasady reform jak w Irlandii. Irlandczycy są sympatycznymi pijusami z temperamentem. Ale mają niestety terroryzm.

Im więcej pieniędzy zostanie ludziom w kieszeni tym więcej wydadzą i kupią i wygodniej od swojego blisko domu a nie w supermarkecie itd. itp.


Polak

czas wpisu: 2005-09-23 11:34:03

4327
Niemal wszyscy bowiem:

Potrzebujemy państwa praworządnego – nie państwa skorumpowanego.
Potrzebujemy państwa umożliwiającego rozwój – nie państwa rzucającego okruchy ze stołu.
Potrzebujemy państwa sprawiedliwego – nie państwa mafijnego.
Potrzebujemy państwa dającego edukację – nie państwa dezinformacji i propagandy.
Potrzebujemy państwa rządzonego przez mężów stanu – nie państwa zarządzanego przez grupy trzymające władzę.
Wreszcie, potrzebujemy Polski zasobnej, niepodległej i bliskiej sercu każdego z nas.


Nie wierzmy wyborczemu mamieniu zdrajców!

Polacy sami stworzą miejsca pracy, wystarczy ich nie okradać i nie omamiać.
Polacy sami ożywią gospodarkę, wystarczy jej nie tłamsić.
Korupcja sama zaniknie, wystarczy ograniczyć wpływ polityków i urzędników na gospodarkę.
Polacy sami wyjdą z szarej strefy, wystarczy zmniejszyć daniny publiczne.
Polak

czas wpisu: 2005-09-23 11:29:49

4326
Wychowanie
poprzez:

Rodzinne prawo podatkowe – dochód będzie dzielony przez liczbę członków rodziny.
Przywrócenie 6-miesięcznego okresu macierzyńskiego.
Ułatwienie postępowania adopcyjnego, a także pozbawiania praw rodzicielskich rodzica, który porzucił swoje dziecko.
Utrzymanie bezpłatnego szkolnictwa wyższego.
Propagowanie i upowszechnienie rozwoju kultury fizycznej poprzez m.in. rozbudowę infrastruktury sportowej.


Wymienione zmiany są nie tylko konieczne. One są oczekiwane przez niemal całe społeczeństwo!
Polak

czas wpisu: 2005-09-23 11:29:05

4325
Pracę
poprzez:

Wprowadzenie równych szans gospodarczych przy zabezpieczeniu rozwoju polskiej przedsiębiorczości.
Wyjście z szarej strefy poprzez obniżenie podatków (w tym podatku VAT), które ożywi polską gospodarkę.
Wyjście z szarej strefy poprzez uproszczenie prawa podatkowego – na początek osoby zarabiające poniżej 1.000 zł brutto płacić będą zamiast podatku dochodowego wyłącznie podatek zryczałtowany w wysokości 70 zł.
Obniżenie stóp procentowych.
Ułatwienie młodym Polakom rozpoczęcia po raz pierwszy działalności gospodarczej poprzez zwolnienie ich z ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS) przez okres pierwszych 3 - 6 miesięcy.
Zniesienie VAT-u na materiały budowlane oraz ułatwienie dostępu do działek (uwolnienie zasobów państwowych).
Wykorzystanie potencjału polskiego rolnictwa, m.in. przez wsparcie eksportu.
Rozwój robót publicznych, w szczególności poprzez rozbudowę i modernizację infrastruktury drogowej.
Zwiększenie środków finansowych na badania naukowe.


Polak

czas wpisu: 2005-09-23 11:28:19

4324
Tylko jeszcze jedno i skończymy o tych podatkach. Ci ludzie ciężko pracują. Teoretycznie nikt ich nie okrada. Ustawa mówi o najniższej krajowej,to dlaczego pracodawca ma dać więcej? Czy są głupi? Raczej zastraszeni, znerwicowani i poniżani. Jedyna nadzieja, która ich trzyma przy życiu to, aby dzieci mogły wyjechać za granicę.
zmorka

czas wpisu: 2005-09-23 11:28:18

4323
Uczciwość
poprzez:

Zahamowanie fali korupcji poprzez ograniczenie wpływu polityków i urzędników na gospodarkę, w tym ograniczenie bądź likwidacja części pozwoleń, licencji i koncesji.
Stworzenie przejrzystego i uczciwego systemu awansu urzędników i pracowników naukowych.
Wprowadzenie przejrzystości procedur przetargowych.
Zmniejszenie wysokości prowizji komorniczych do maksymalnie 3% wraz ze zmianą zasad naboru i działania komorników tak, aby kilkuset ludzi nie dorabiało się na nieszczęściu pozostałych.
Polak

czas wpisu: 2005-09-23 11:27:20

4322
Zmorko podatek liniowy proponowany przez PO nie zakłada żadnych dodatkowych wpływów do budżetu. Oczywiście te powinny się pojawić, w myśl podanej już zasady. I to mi się przede wszystkim w PO nie podoba, bo oni niczego liberalizować tak naprawdę nie zamierzają, ot uproszczą i obniżą podatki. A tu się trzeba zdecydować albo obniżamy i przesuwamy w sektor prywatny coraz to większe połacie, albo zostaje bez zmian. I chyba jednak tego drugiego orędownikiem jest PO.
Red Army man

czas wpisu: 2005-09-23 11:27:15

4321
Sprawiedliwość
poprzez:

Zniesienie immunitetów.
Zagwarantowanie powszechnego dostępu do każdego zawodu poprzez ograniczenie uprawnień samorządów sędziowskich, adwokackich, radcowskich i innych, w tym uprawnień tzw. sądów koleżeńskich.
Odebranie Krajowej Radzie Sądowniczej uprawnień do nominacji kandydatów na sędziów.
Zniesienie wpisu stosunkowego w postępowaniu sądowym oraz upowszechnienie sądownictwa polubownego.
Poważne zmniejszenie ilości regulacji prawnych wraz z uproszczeniem prawa tak, aby każdy obywatel mógł je zrozumieć.
Skrócenie przewlekłości postępowań przed sądami, w szczególności poprzez związanie sędziów terminami pod rygorem wysokich kar pieniężnych.
Zniesienie instytucji przedawnienia w stosunku do osób fizycznych.
Zaostrzenie sankcji karnych w stosunku do sprawców zbrodni z jednoczesnym ograniczeniem instytucji przedterminowego zwalniania i wydawania przepustek.
Drastyczne zmniejszenie pensji dyrektorialnych (np. Prezesa NBP).


Polak

czas wpisu: 2005-09-23 11:26:24

4320
Bezpieczeństwo
poprzez:

Natychmiastowe wstrzymanie prywatyzacji na obecnych zasadach oraz podjęcie działań w kierunku odzyskania mienia nabytego z naruszeniem prawa.
Zagwarantowanie dożywotniej wypłaty emerytur poprzez przekazanie środków z prywatyzacji oraz pieniędzy odzyskanych z nieuczciwie sprywatyzowanego majątku na specjalny fundusz.
Stworzenie nowoczesnej armii zawodowej.
Ustanowienie ochrony prawnej dla osób działających w obronie własnej.
Nagradzanie obywateli ujmujących przestępców, szczególnie na gorącym uczynku.
Usprawnienie pracy policji poprzez zwiększenie kwalifikacji z jednoczesnym wzrostem uposażenia.
Tworzenie narodowych koncernów w strategicznych dziedzinach państwowych – m.in. zagwarantowanie bezpieczeństwa energetycznego.
Polak

czas wpisu: 2005-09-23 11:25:37

4319
Odpowiedzialność
poprzez:

Umożliwienie społeczeństwu odwoływania nieuczciwych posłów, senatorów, ministrów, prezydenta, wojewodów, sędziów, prokuratorów i radnych.
Wprowadzenie jedno-mandatowych okręgów wyborczych, co wymusi reprezentowanie interesów wyborców, a nie kliki partyjnej.
Obniżenie ogólnopolskiego progu wyborczego, co umożliwi lokalnym autorytetom wejście
do Sejmu i Senatu.
Zmniejszenie liczby posłów do 300, a senatorów do 50 i przekształcenie Senatu w Centrum Strategii Państwowej.
Wprowadzenie wyższej odpowiedzialności cywilnej i karnej za krzywdzące decyzje podejmowane przez funkcjonariuszy publicznych, w szczególności sędziów.
Wykorzystanie więźniów do pracy dla dobra publicznego poprzez obowiązek utrzymania więzień z kieszeni skazanych.
Polak

czas wpisu: 2005-09-23 11:24:51

4318
Potrzebujemy państwa praworządnego – nie państwa skorumpowanego.
Potrzebujemy państwa umożliwiającego rozwój – nie państwa rzucającego okruchy ze stołu.
Potrzebujemy państwa sprawiedliwego – nie państwa mafijnego.
Potrzebujemy państwa dającego edukację – nie państwa dezinformacji i propagandy.
Potrzebujemy państwa rządzonego przez mężów stanu – nie państwa zarządzanego przez grupy trzymające władzę.
Wreszcie, potrzebujemy Polski zasobnej, niepodległej i bliskiej sercu każdego z nas.
Polak

czas wpisu: 2005-09-23 11:23:43

4317
cynizm? zmorko, najgłebsza troska przeze mnie przemawia. ludzie ubodzy naprawdę skorzystaliby na liniowym, im niższa stawka tym bardziej by skorzystali. do tego wystarczy dobry system opieki społecznej i sensownie zaplanowane zasiłki. ludzie biedni nie są niedni bo taki ich los, są niedni albo dlatego że ktoś ich okrada albo dlatego, że tego chcą - zaryzykuję twierdzenie, że u nas stosunek pierwszycch do drugich to jakieś 2 do 1. tym drugim swięty boże nie pomoże, a tych pierwszych liberalizacja gospodarki wyrywa z biedy.

co do ulg itd - przecież PiS własnie proponuje mnogość ulg i zwolnień wszzelakich. najsampierwszy z brzegu przykład to tzw. kwota wolna od podatku - dotyczy wszystkich podatników, więc od danej kwoty podatku nie zapłaci zarówno bogacz jak i Twoja szwaczka. czy to sprawiedliwe? ja bym wolał żeby bogacz zapłacił, a szwaczce odddsac w formie takiego czy innego socjalu.

wiara w obniżki - możesz nie wierzyć. najprościej wytłumaczę to Tobie na własnym przykładzie. mieszkam sobie w starym budownictwie, ogrzewanie mam z GPEC (elektrociepłownia), jest drogie i od dawna planujemy wymnianę go na gazowe, ale w momencie gdy opłata spadnie o te 7 procent amortyzacja nowej instalacji nie jest już wcale tak oczywista. w podobnych warunkach mieszka w gdańsku bardzo wielu ludzi, GPEC ma do wyboru obniżyć lub stracić klientów - może ludzie nie potrafią liczyć, GPEC potrafi.

grisza

czas wpisu: 2005-09-23 11:19:08

4316
A co do odtajniania, to ja osobiście jestem za całkowitym, aczkolwiek jestem wyrozumiały dla ludzi obawiających się wszystkich donosów odnośnie życia prywatnego (oczywiście jest to trochę bez sensu, bo kto by miał oceniać co upublicznić, a co nie). Jestem wyrozumiały, co nie znaczy, że głosuje na Kaczyńskiego, albo na PiS! Już całkowcie zmarginalizowano wszystko poza PO i PiSem.
Red Army man

czas wpisu: 2005-09-23 11:11:44

4315
RAM nie przepraszaj, jest ok. ja tylko nawołuje do umiaru. podobnie jak Ty mam poważne wątpliwości na kogo oddać głos, ale mój sprzeciw budzi fałszywa propaganda i wzajemne obrzucanie się błotem. I niestety tego obrzucania jest więcej ze strony PiSu co odnosi w moim przypadku skuta\ek dokładnie odwrotny od zamierzonego - chciałem to pop prostu PiSowczykom uswiadomić - im więcej plują na PO tym mniejszą mam ochotę zagłosować na kogokolwiek z PiS
grisza

czas wpisu: 2005-09-23 11:08:35

4314
tow. Jozefie oczywiście, że tak. Też jestem za takim rozwiązaniem. Ale to co proponuje PO to niestety dodatkowy podatek (będzie dotyczył tych najmniej zarabiających). Przy okazji uproszczenia podatków gwarantują sobie duże dodatkowe pieniadze w budżecie.

grisza ładnie piszesz, widać,że masz dużą wiedzę. Ale przebija się przez Twoje pisanie cynizm w stosunku do ludzi biednych. Tu gdzie mieszkam 80% ludzi zarabia po 800 zł. A w obniżkę gazu, prądu i czynszu nie wierzę!
zmorka

czas wpisu: 2005-09-23 11:07:09

4313
O przepraszam Cię Grisza, ja po prostu nie wiedziałem o ciemnej przeszłości Kurskiego i wcale nie jestem gotów, ani chętny go wybielać (ani do Sejmu wybierać). Aczkolwiek mój argument co do nieuczciwości Tuska (listy wyborcze) jest mocny i trudny do podważenia.
Red Army man

czas wpisu: 2005-09-23 11:04:55

4312
Grisza, jeżeli idzie o Leffera, masz rację, dlatego obniżenie stawki poniżej 13,4% mogłoby być korzystne, vide Słowacja ze stawką 11%, gdzie w pół roku po wprowadzeniu p. liniowego zanotowano nadwyżkę budżetową.
tow. Józef

czas wpisu: 2005-09-23 11:01:46

4311
"Przypominam kwestia odtajnienia wszystkich akt IPN" no fakt, że kaczyński rozłożył mnie tym swoim sprzeciwem - dlaczego niby nie oddtajnić tych akt? nie Tusk się na takowego nie kreuje, po prostu postulat utajnienia części akt to ciąg dalszy znanego już serialu, nikt o zdrowych zmysłach nie przystanie na "częściowe ujawnienie".

nie rozumiesz jakich zarzutów? tego, że montował we współpracy z komunistami i samoobroną koalicję w sejmiku województwa pomorskiego? tego, że jego karta podziemna budzi sporo watpliwości? tego, że zażyłość łącząca go z jedykiewiczem (stella maris) jest co najmniej podejrzana? zauważ, że i tak pisze o wiele bardziej konkretnie niż Ci, którzy zarzucają złodziejstwo i nieuczciwość PO i tuskowi.
grisza

czas wpisu: 2005-09-23 10:59:32

4310
Zmorko, zwolennikiem podatku liniowego (nie w wysokości proponowanej przez PO) jestm dlatego, iż jest prosty i sprawiedliwy. Tak, sprawiedliwy, każdy płaci równą część daniny od swoich dochodów. Gdzie jest sprawiedliwość w przypadku podatku progresywnego i istnieniu ulg? Czy owa szwaczka z pensją 800 zł korzysta z internetu, który może sobie odliczyć od podatku, czy skorzysta z ulgi budowlanej? Gdzie więc ta sprawiedliwość? Dlaczego ma być upośledzona, w stosunku do osób które stać na Internet, remont, czy budowę?
tow. Józef

czas wpisu: 2005-09-23 10:58:36

4309
tow. Józefie no, to zlikwidować wszystkie możliwości odliczeń i już!
zmorko

czas wpisu: 2005-09-23 10:56:03

4308
zmorko podrożeje, bardzo nieznacznie i niekoniecznie CZĘŚĆ żywności, nieznacznie bo 8 procent to nie jest bardzo dużo, niekoniecznie, bo spadną koszta wytworzenia i dostarczenia tej żywności, o 22 procent. tam gdzie istnieje wolny rynek nalezy zakładać, że przedsiębiorcy obniżą ceny mając taką możliwoć chcąc pokonac konkurencję. zakładanie na wprost, że żywnoś podrożeje o 8 procent jest bardzo poważnym nadużyciem (i logicznym i ekonomicznym)

kolejnym zyskiem jest obniżka opłat za media - szwaczka z ośmioma stówkami o 7 procent mniej zapłaci za gaz, prąd, ogrzewanie, czynsz itd. tu co prawda rynek jeszcze w pełni nie dociera, ale zakładanie, że obniżki nie będzie nie jest tak samo uzasadnione jak wieszczenie drożyzny przy żywności.

na koniec - szwczka z ośmioma stówkami kwalifkuje się nie do ulgh podatkowych (bo niby jak ma skorzystać z budowlanej i podobnych?) tylko do zasiłku z pomocy społecznej. to nieco prostszy i mniej kosztowny układ - przeznaczyć pieniądze na zasiłki zamiast na ulgi, to uszczelnia syystem pomocy społecznej.

na koniec raz jeszcze - nie można tej "podwyżki" rozpatrywać w oderwaniu od faktu, że w 2008 czeka nas ujednolicenie stawki vat - lepiej ją chyba ujednolicić do 15 procent niż do 22?

tow. józefie - co prawda przyznaję, że stawka 15 procent jest nieco zsufitowa, ale pisząc oo wpływqach do budzetu nie możesz zapominac o krzywej laffera - te teoretycznie będą rosnąć przy obniżaniu stawki podatkowej.
grisza

czas wpisu: 2005-09-23 10:54:51

4307
Grisza nie rozumiem twoich zarzutów w stosunku do mnie odnośnie Kurskiego, ja znam tylko jego Nocną Zmianę i reklamówki i klipy dla PiSu, stąd moja ciekawość, nie stawiam go jako jedynego sprawiedliwego, ale Nocną Zmianę uważam za film doskonale obrazującym tamte chwile. A co do Tuska to kreuje się na pierwszego lustratora, przecież jeszcze niedawno zarzucał razem z Rokitą Kaczyńskiemu że ten jest za mało radykalny w tym względzie. Przypominam kwestia odtajnienia wszystkich akt IPN.
Red Army man

czas wpisu: 2005-09-23 10:52:38

4306
Vox populi, vox Dei

http://www.ruchpatriotyczny.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=92&Itemid=22
edek

czas wpisu: 2005-09-23 10:51:59

4305
Nie Zmorko, piszę o powszechnym podatku dochodowym od osób fizycznych. Tutaj też jest spore pole do popisu dal różnych kombinatorów.
tow. Józef

czas wpisu: 2005-09-23 10:50:24

4304
"Na początku maja media ujawniły, że Paweł Gilowski został wybrany przez lubelski zarząd PO na lidera okręgowej listy do Sejmu. Przewodniczący partii Donald Tusk zapowiedział, że nie uwzględni jego kandydatury. Wkrótce potem media podały, że w biurze poselskim Zyty Gilowskiej pracowała jej synowa, a syn pobierał wynagrodzenie z poselskich pieniędzy matki za ekspertyzy" (cytat za Wprost i kto tu się mija z prawdą) na lubelskiej liście nie ma nikogo o nazwisku Gilowski.
Red Army man

czas wpisu: 2005-09-23 10:47:27

4303
RAM - już napisałem, że akurat Nocnej Zmiany na myśli nie miałem (co do manipulacji w niej, oprócz komentarza manipuluje się także - znacznie skuteczniej zresztą - montażem itp. nieważne). Co wiem o kurskim to troszkę szerokie pytanie. zacznijmy od tego, że moi rodzice znają z dawnych czasów obu kurskich i nie mają o nich wysokiego mniemania, ja sam bardzo cenię ich ojca, który był moim wykładowcą, nie był zachwycony pytaniami o działalność polityczną synów. zaś popis jaki dał jacek kurski w pomorskim sejmiku to już kuriozum - na tym tle zarzucanie tuskowi współpracy z komunistami jest po prostu śmieszne.
grisza

czas wpisu: 2005-09-23 10:44:58

4302
tow.Józefie Ty mówisz o osobach fizycznych prowadzacych działalność.
zmorka

czas wpisu: 2005-09-23 10:44:32

4301
grisza to Ty mi wytłumacz co to za zysk i na czym? Czy będzie to dotyczyło zwykłej szwaczki zarabiajacej 800 zł. miesiecznie?
Nie wspomnę już,że wzrosną ceny żywności.Napisz mi wyraźnie CO STANIEJE?
zmorka

czas wpisu: 2005-09-23 10:42:22

[ Pierwsza strona ][ Poprzednia strona | Następna strona ][ Ostatnia strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi


Odwiedz sponsora ksiegi!
Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!