Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!

Właściciel księgi: Pierwszy sekretarz

W księdze jest 30740 wpisów.

Jesteś 914970 osobą oglądającą tę księgę.

[ Pierwsza strona ][ Poprzednia strona | Następna strona ][ Ostatnia strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi

10100
Katowice: tragedia i siła państwa
2006.01.30 13:59

W niedzielę pierwszy raz od dawna miałem poczucie, że nasze państwo działa. W obliczu tragedii władze – i rząd i prezydent – zachowały się tak, jak należy. Wszyscy byli bardzo aktywni. Współczujący i stanowczy.

Słyszałem komentarze, że to zachowanie było dyktowane zbliżającą się kampanią wyborczą. Być może taka kalkulacja komuś przyświecała, ale w gruncie rzeczy, co z tego? Chciałbym, żeby politycy zdobywali popularność przez aktywne działania. Przez to, że są tam, gdzie powinni być w danej chwili. Że szybko podejmują zdecydowane decyzje, odpowiednie do sytuacji. W trudnych chwilach ludzie chcą widzieć, że wybrany przez nich ludzie działają, są sprawni i troszczą się o nich.

Nie do końca jestem entuzjastą hasła rozbudowanego i „silnego państwa” lansowanego przez PiS (wolę państwo silne, ale ograniczone), ale wczoraj - wobec dramatu jaki zdarzył się w Katowicach – poczułem, że państwo funkcjonuje i, że ma siłę. A to w Polsce rzadkie wrażenie.

ham

czas wpisu: 2006-01-30 22:08:12

10099
Znowu mi każesz gmerac w Słowacji? Ja tego Józwe udusze!!!!!
Dwa lata podatku na Słowacji.PKB rosnie,inflacja niska,przybywa inwestycji,spada bezrobocie.Nie ma się to nijak do życia zwykłych ludzi.Bezrobocie spada tyle ,że ludzie zarabiają minimum i to coraz wiekszy odsetek.To pokrywa się z moja teorią,że żaden przedsiębiorca nie da wiecej zarobić niż musi.Robi się rozwarstwienie.Ludzie ubożeją, gdy grupa wątpliwych biznesmenów się bogaci. Przybywa ludzi na garnuszku państwa bo kasy na życie nie starcza.I nie wypominaj mi tej GW bo mówiłam ,że artykuł jest przedrukiem.
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 22:05:52

10098
autostrad nie ma a dziury na drogach sa i wybija nam wahacze ze hej
ham

czas wpisu: 2006-01-30 22:05:42

10097
ja nie mowie o 3x15% wogole - to zaden argument.

Moze byc i 19% i 22% byle byl system odbiurokartyzowany i zeby mozna bylo odliczac prosto co sluzy pozyskaniu dochodu a co nie bez ingerencji urzednika komunistycznego - poborcy.

Przeciez jak mam rachunki to mam. Jak mam ich za duzo to zaplacilem wiecej VAT-u jak nie kijem to palka.

Zmniejszenie szczodrosci panstwa musi zmniejszyc podatki. zmniejszenie podatkow zaglodzi kase panstwowa o to chodzi. Bo urzedasy sie rozdymaja - np.

Na co placilismy na WSI Wojskowe Sluzby Informacyjne. Kogo oni szpeigowali - Rosje czy USA ? Malo tego oni ida na renty !!!
ham

czas wpisu: 2006-01-30 22:04:03

10096
z pustego i salomon nie naleje

srednia zarobkow w Polsce to jakies max 700 euro minimum to 200 euro.

i raptem ze 200 do 500 milionerów wiekszosc to cwaniakow z PZPR itd.

jak ci ludzie maja zaplacic za te cale pozyczki Gierka i teraz apiat z Unii Europejskiej. A skad na to wezma od nas od dzieci i wnukow.

Puknijmy sie w colo.
ham

czas wpisu: 2006-01-30 21:59:22

10095
Ja takiego argumentu nie używam.Odkrywam tylko prawdę o tym magicznym 3 X15%. I chyba sensu nie ma.Bo oczywiście tow. Józef ma racje nie mając jej.Nie lubie mówienia o czymś nie podpartym argumentami.Tak samo jak "ma być tak, a tak"....ma być? ale ja poprosze receptę jak?Nie znoszę utopii.
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 21:57:53

10094
A wg. kogo Zmorko (oprócz "Judische Zeitung") Słowacja się rozkraczyłą Wg. moich, egoistycznych, danych slovensko jest raczej na plus.
tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 21:56:40

10093
Veterans and Military Retirement

+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Military retirement benefits
+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Disability and insurance for veterans
+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Veterans education, training, and rehabilitation
+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Hospital and medical care for veterans and retired military
+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Housing and other veterans benefits and services
ham

czas wpisu: 2006-01-30 21:54:33

10092
Zmorko, przynaję, masz mnie. To, że w okolicy kilka państw ma wyższe podatki liniowe niewątpliwie jest argumentem za wprowadzeniem w Polsce restrykcyjnego podatku progresywnego, najlepiej gdyby progresja postępowała co sto złotych, to tak dla społecznej sprawiedliwości, przy dochodzie ca. 7000 zł podatnik by jużdopłacał do zysku, a co niech płaci jak zarabia.
" Na temat amerykańskiego systemu podatkowego od lat toczą się dyskusje..." Tak a nawet procesy w USA jest silny ruch kwestionujący legalność pobierania incoming tax od osób fizycznych, kilka osób wygrało nawet z tamtejszym urzędem podatkowym (IRS)
tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 21:53:54

10091
Ja tu podatki studiuję (nie wiem za co to), a i tak nie ma z kim rozmawiać :(
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 21:53:28

10090
zacznijmy od zera robic budzet minus zadluzenie

ilu potrzeba policjantow, ilu zolnierzy. ile kosztuje niezbedne wyposazenie.

ilu sedzxiow, prokuratorow, adwokatopw, prawnikow.

Military Spending

+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Military personnel
+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Operation and maintenance
+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Procurement
+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Research, development, test and evaluation
+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Military Construction, Family Housing and Other
+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Atomic Energy Defense Activities
+ 100% + 50% + 30% + 20% + 10% Hold even cut 10% cut 20% cut 30% cut 40% cut 50% cut 70% Eliminate Defense-related activities
ham

czas wpisu: 2006-01-30 21:52:45

10089
ham nie wydziwiaj chociaż Ty.Rozmawialiśmy o konkretnych krajach i podatkach. Nigdzie nie ma takiego bzdeta jak 15%. Słowacja przy 19% się rozkraczyła.A Tow.Józef twiedzi,że tylko 13% może być gwarancją,że odczujemy liniowy na plus.
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 21:50:38

10088
od rewolucji francuskiej i komuny paryskiej Europa to jest sam żywy socjalizm. Nic na to nie poradzimy teraz ale trzeba zmienic proporcje.

Dac ludziom prace z sensem.

Cieplo, bezpiecznie, sycie i zdrowo no i wesolo - to hasla tematyczne na polskie warunki gdzie jest kasa do zrobienia.
ham

czas wpisu: 2006-01-30 21:49:46

10087
firma i osobista

i i i firma placi i ty osobiscie w teorii to tak

firma ma dochod 160 tys zarobila 100.000 30 tys tp podatek

60.000 na wyplate np. 1/3 ok 20 tys z tego idzie na podatek z kieszeni personelu.

50.000 panstwo.

Blad myslenia wu=ynika z tego, że przy biurokracji i opiece nie warto pracowac a politykom na pewno nie oplaca sie bo po co zmieniac jak za 4 lata albo na wiosne moze byc po ptokach.


ham

czas wpisu: 2006-01-30 21:46:04

10086
ham...Zgoda, ale zobacz ile % te liniowe wynoszą? Fajnie by przybywało kasy do budżetu z podatków, gdyby w Polsce wprowadzono liniowy 33%,no albo 26%.I jeszcze żadnych ulg.
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 21:42:48

10085
w USA dyskutuje sie w senacie nie wiem na ile ostro wprowadzenie podatku VAT zamiast dochodwego bo albo albo w USA nie ma VAT.

Progresja podatku dochodwego w moim pojęciu jest jednak niesprawiedliwa i jest powodem uniku bo wtedy są odpisy.

Nie moze byc progresji bez odpisów wtedy tylko liniowy.

Problem to jest deficyt budzetowy - to jest jak socjalizm. Planowanie deficytu.

jak z akomuny - wniosek panstwo nadal nie lubi tych do ktorych nie doklada.

ham

czas wpisu: 2006-01-30 21:38:06

10084
Niemieckie propozycje jednolitej stawki podatkowej mówiły o 30% dla przychodów osobistych i firmowych. Czyli to nasze 3x15% to albo desperacja PO, albo sabotaż.
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 21:32:03

10083
PIS jest po to żeby robic porządek po to na nich głosowałem. PO zdewaluowało sie przez wywolywane kłotnie o stołki.

Ale na PIS swiat się nie konczy i panstwo jako pracodawca wysiada. Co Polksa to jest Bill Gates zeby dawal prace setkom tysiecy ludzi w administracji ? Przeciez zyjemy w takim swiecie, ze pewne procesy wymagaja regul i zasad samosterowania.

Zasada jest prosta - hala była ubezpieczona bo ma włąsciciela. Ubezpieczenie wykryje sprawce zawalenia - hale przejmi ubezpieczyciel a sieroty muszą mięć z wynajmu nieruchomości zapewniony dożywotni procent i tak trzeba zaskarżyc - owszem dobroczynstwo panstwa kanceralii senatu i rzadu jest OK od tego sa i im placa a i zdobywa sie tak wyborcow ale ci co wpuscili tysiace ludzi na te hale zarabiali na wynajmie miejsc, sprzedazy itd itp - i jak odbuduje sie obiekt beda zarabiali zawsze - wec co tu m0owic o jakim gescie czy innych bzdurach - zyjemy badz co badz jednak w normalnym kapitalizmie. Ten co zaniedbal beknie a ci co na tym zrabiaja muszą odpalic sierotom - na tym zarobia papugi z lewa i z prawa w obie strony ci co skarza i cio co bronia

to bedzie tak panstwo da kase ktora pojdzie na pappugi zeby wyciagnąc wiecej. Moze ktos pojdzie graowac ale kasa do kieszeni adwokató poplynie i tak - to oni są beneficjentami opadó sniegu i skoszą tyle co my nie wyasygnujemy nasza ofiarnoascia.

Ofiarni to byli ludzie na tym mrozie - i ci co daja krew a reszta to niestety pijawki na ludzkim nieszczęściu i tyle.

To trzeba regulowac w inny sposób. I to bylbu dobry wklad w polska drogę reform.



ham

czas wpisu: 2006-01-30 21:29:57

10082
ham "Nie lubie Tuska i tych innych rerajacych gęgałów. Lepper jest kretynem, Giertych presadza, PSL zużyło sie a LSD to parszywe komuchy nie pasująće do wizji Polski na zasadzie odrzutu przeszczepu z swietów" pięknie powiedziane :)Zgadzam się!
Co do tow.Józefa to nie zawsze ten ma rację co ma rację.;)
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 21:25:14

10081
Na temat amerykańskiego systemu podatkowego od lat toczą się dyskusje. Przyczyną, dla której większość krajów utrzymuje zróżnicowane stawki podatkowe jest sprawiedliwość społeczna. Na przykład w Unii Europejskiej, Kanadzie i Australii podstawowe produkty żywnościowe (ale nie te serwowane w restauracjach) nie są objęte podatkiem VAT. Jest to uważane za sprawiedliwe, ponieważ najbiedniejsi wydają główną część swoich przychodów na nieprzetworzoną żywność. hmm....
Ponieważ na stawkę 3X 13% szans nie mamy to ja juz wolę te progi podatkowe.
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 21:22:11

10080
Aktualnie najlepszą partią jest PIS ale ponieważ nie chcemy miec systemy jednopartyjengo potrzebna jest opozycja, ktora nie powinna sie skladac z zadnej istniejacej partii.

Porownanie z pilotem samolotu jest dobre ale pod warunkiem, że nie pozwolimy pilotowi upić się przed lądowaniem.

Nie lubie Tuska i tych innych rerajacych gęgałów. Lepper jest kretynem, Giertych presadza, PSL zużyło sie a LSD to parszywe komuchy nie pasująće do wizji Polski na zasadzie odrzutu przeszczepu z swietów.

Ulad dwupartyjnyu jest OK ale zamiast PO musi wykreować sie inna prawica a w zasadzie zupełnie nowa jakość i na d tym pracujemy intensywnie.

Odmienneosc poglądów mi tu nie przeszkadza a pomaga w zrzoumieniu intencji ale idee Tow. Jozefa sa mi bliskie - je pojmuję, podzielam, popieram i uważam ,że są obiektywnie słuszne.

Zyjemy w kraju, ktory musi oczyscic stajnie Augiasza, Same procenty tego nie zalatwia. Idzie o inne rzeczy. To sa gigantyczne bzdury i nonsensy.

Teraz kreuje się system autorytarny - surowych złowrogich kar. A kary sa niepotrzebne bo co sie stanie - wzrosna ubezpieczenia i wymogi do dyrekcji hal i ceny wzrosną a zarobki nie.

Małe sklepiki nie maja problemu z wielkopowierzchniowymi dachami. Powstaje inny system dystrybucji i uslug - wprost do domu.

Te masowe spęy służą tylko skoncentrowanemu zarabianiu.
ham

czas wpisu: 2006-01-30 21:18:44

10079
Dlaczego torpedujesz wszystko co mówię? Przecież podkreślałam ,że liniowy mają przedsiebiorcy. (w Polsce też)Kiedy napisałam ,że osoby fiz. płacą podatek progresywny to z pobłażaniem radzisz mi poszukać lepiej.Gazecie Prawnej też nie wierzysz?
W 1994 roku Estonia została pierwszym krajem w Europie, który wprowadził podatek liniowy. Obowiązuje tam jednolity podatek dochodowy PIT o stawce 26%, nie ma CIT-u. Wkrótce za przykładem Estonii podążyły Litwa (1994 - stawka podatku liniowego 33%) i Łotwa (1995 - stawka podatku liniowego 25%). W 2004 roku Słowacja wprowadziła jednolity podatek dla przychodów osób fizycznych i podmiotów prawnych w wysokości 19%, rozszerzając tę stawkę na podatek VAT.

Rosyjski kodeks podatkowy przewiduje trzy stawki VAT: 20 proc., 10 proc. oraz zerową. Pierwszą jest objęta większość towarów, 10 proc. obowiązuje m.in. na żywność, odzież dziecięcą, zabawki. Zerową stawką VAT są objęte m.in. towary przeznaczone na eksport, usługi związane z transportem towarów i przewozem osób, np. bilety na przejazdy środkami komunikacji miejskiej.
Osoby fizyczne płacą 13%.

Za Chiny nie wychodzi mi 11%. A z tego co zrozumiałam 3X15% miał być na wszystko.



zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 20:56:32

10078
Co z liniowym?

tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 20:44:37

10077
Przez te podatki wyrzuca mnie z domu. Ale jeszcze to: to dzisiejsza Gazeta Prawna
Jeśli chodzi o irlandzki podatek od towarów i usług, to jego stawki są zróżnicowane. Stawka podstawowa wynosi 21 proc., stawka ulgowa 13,5 proc. i obejmuje paliwa, obuwie, ubrania, usługi hotelarskie i budowlane. Jest jeszcze stawka zredukowana w wysokości 4,4 proc., którą objęte są zwierzęta żywe i produkty rolne. Stawka zerowa obejmuje dostawy gazet i książek, dostawy złota do Banku Centralnego, dostawy napojów i żywności, z wyłączeniem dostaw napojów alkoholowych, lodów i wyrobów cukierniczych, dostawy sadzonek roślin i nawozów w opakowaniach nie mniejszych niż 10 kg, produkty rolne.

Podatek akcyzowy nałożony jest m.in. na benzynę, olej napędowy, napoje alkoholowe, wino, wodę butelkowaną, wyroby tytoniowe, samochody osobowe, telewizory, płyty kompaktowe, odtwarzacze audio-wideo, zapałki.

Podatek od nieruchomości waha się w granicach od 1 do 2 proc.
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 20:19:49

10076
Józefie poszperałam :) Teraz idę do kuchni (gary do zmywary, bo kwiczą)Potem Was poczytam.Jeśli chodzi o podatek dochodowy od osób fizycznych, to w Irlandii obowiązuje dwustopniowa skala podatkowa. Dochody osób fizycznych opodatkowane są stawką progresywną o dwóch progach podatkowych, które odpowiednio wynoszą 20 proc. i 42 proc. Wysokość progu podatkowego jest uzależniona od statusu rodzinnego podatnika. Niższy próg jest dla osób samotnych i małżeństw, w których zatrudnione są obie osoby, wyższy dla małżeństw, w których pracuje tylko jedno z małżonków.
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 20:12:57

10075
Donald Tusk i Jarosław Kaczyński mieli zderzenie czołowe. Z jednego rozbitego auta wysiada trochę potłuczony Kaczyński, z drugiego Tusk z kilkoma siniakami. Kaczyński mówi: "To cud, że żyjemy". "No właśnie - to musi być znak, żebyśmy się wreszcie pogodzili" - dodaje Tusk. "Tak, koniec waśni między nami" - zgadza się Kaczyński. I wyciąga piersiówkę, mówiąc: "Napijmy się, żeby to uczcić". Tusk wziął butelkę, pociągnął kilka łyków i oddał Kaczyńskiemu. Ten nie napił się, lecz zakręcił butelkę i schował. "No co ty?" - pyta Tusk. "A ja poczekam, aż przyjedzie policja!" - odpowiada Kaczyński.
xe

czas wpisu: 2006-01-30 20:09:22

10074
Najgorsze jest to, że PO nie ma pomysłu na nową kampanię. Jeśli oni się teraz wyprztykają to w trakcie kampani wyborczej z PiS-em walczyć będzie LSD, a nie jest moim snem sejm dwubiegunowy złożony z postkomunistów i PiS.
Wlaka, nawet krawawa, musi rozegrać się między PO i PiS. Tylko to zagwarantuje nam powstanie IV RP.
tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 20:01:04

10073
niech se skoczy tow Jozefie, ale probuja z grubej rury
xe

czas wpisu: 2006-01-30 19:53:23

10072
Xe,
PO niech skoczy se na pukiel
tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 19:51:02

10071
jest to malo prawdopodobne, bo potrzeba do tego 2/3 glosow zgromadzeniu narodowym, ale pomysl ten moze byc chwytliwym manewrem wyborczym
xe

czas wpisu: 2006-01-30 19:51:02

10070
I tu Zmorko się mylisz, poza Estonią gdzie liniowy wynosi ponad 20% w reszcie krajów wynosi ca. 11% lub mniej,jeśli chodzi o Irlandię,radzę poszperaj lepiej.
Oczywiście w wymienionych krajach po wprowadzeniu podatku liniowego pogorszyło się!?

tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 19:49:37

10069
dobroczyncą, dobroczyńcą... jezeli juz....wybory 5 marca czy impeachment?PO ma plan, ze gdyby mialy sie przedterminowe wybory parlamentarne, podejmie probe postawienia prezydenta przed trybunalem stanu, wowczas zgodnie z konstytucja prezydent musialby zawiesic swe urzedowanie.
xe

czas wpisu: 2006-01-30 19:48:15

10068
W/g Twojej logiki (domyślam się,że w żadnym z tych krajów stawka nie wynosi 13%)Czyli nie ma się co dziwić,że wzrosły wpływy z podatku skoro podatek wzrósł ;)
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 19:41:35

10067
Niewątpliwie zawsze możemy się oszukiwać i majaczyć, że ten kto bierze nam 100zł, daje swemu koledze pośrednikowi 75zł, który z kolei oddaje nam 45zł jest naszym dobroczyńcom.
NIE KOMBINUJ!
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 19:30:27

10066
Chwila...nie zainteresowałam się tymi wymienionymi krajami, ale nadrobię. Co do Irlandii (pewnie będzie: Zmorko skąd ta wiedza?)W Irlandii podatek liniowy dotyczy tylko przedsiębiorców, osoby fizyczne płacą podatek progresywny. W Polsce jak biznesmen chce też może płacić podatek liniowy. Wielkie halo.
Jesooooooo co mi przyszło studiować podatki w Rosji, ale dobra przerobię.
O uszy obiło mi sie ,że tylko Estonia nie piszczy.
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 19:29:17

10065
Niewątpliwie zawsze możemy się oszukiwać i majaczyć, że ten kto bierze nam 100zł, daje swemu koledze pośrednikowi 75zł, który z kolei oddaje nam 45zł jest naszym dobroczyńcom.
tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 19:28:45

10064
"GW nie lubie nie dlatego,że redaktorem jest żyd, a dlatego,że jest małobiektywna i stacza sie z roku na rok w swojej tendencyjności." ale jak przytacza przykłady które pasują do tezy to jest OK? Jakoś tak się składa, że państwa które wprowadziły podatek liniowy ( Irlandia, Łotwa, Estonia, Rosja, Słowacja, Czechy) odnotowały wzrost przychodów z tytułu podatków dochodowych. Oczywiście zwasze można powiedzieć, że nie pasuje to do polskich realiów, lub jak L. Balcerowicz obecnie, twierdzić iż jak nie wejdziemy w strefę "Jewro" to przegramy.
Każdemu wedle woli. Tylko czy ta wola jest dobra?
tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 19:18:07

10063
Czym jest GW to sama wiem i nie musisz mi tłumaczyć. To nie znaczy ,że nie mam jej czytać (czytam od pierwszego numeru).Zresztą dodatki do niej bywają dobre, a moim ulubionym autorem jest Wajrak.Tekst zainteresował mnie dlatego,że nie jest autorstwa dziennikarza GW , a przedrukiem z tygodnika "Respekt" Martina Szimeczka w tłumaczeniu Tomasza Grabińskiego.Polecam, bo można przyjąć,że wolny jest od tendencyjnych ocen.To jest sucha ocena poparta wynikami gospodarczymi.Jak do tej pory nigdzie nie znalazłam potwierdzenia,że jednolita stawka to idealne wyjście.(słyszę to tylko u polskich liberałow i pseudoliberałow )Raczej po skali jego stosowania można przypuszczać ,że to żaden "miód" i recepta na dobrą gospodarkę,a tylko utopijne i uparte myślenie.Być może popróbujemy tego "miodu".Tylko czy warto tracić czas na eksperymenty, które nie sprawdziły się w gospodarce o zbliżonych do Polski parametrach? Czy my musimy wszystko na własnym tyłku przerobić? A stawke 13% możesz wsadzić między bajki.
Nie jestem rasistą.Dla mnie każdy to człowiek.GW nie lubie nie dlatego,że redaktorem jest żyd, a dlatego,że jest małobiektywna i stacza sie z roku na rok w swojej tendencyjności.Ale to wina polskich dziennikarzy także.

Co do wyborów nie trudno wyniki przewidzieć. Wyniki Platformy i Pis-u będą podobne,myślę że z minimalną przewagą.Jeżeli Pis-u no to trzecie wybory. Jeżeli PO to koalicja z SLD. Do wyborów media tak umęczą wyborców,że dla oddechu na złość babci lewica dostanie sporo głosów.Żal tej wygranej bo to był CUD.A cuda często się nie zdarzają.
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 18:53:00

10062
O podatku liniowym już pisałem tutaj wielokrtnie i stawka liniowego na poziomie 15% jest faktycznym podniesieniem podatków, poziom 13% utrzymuje wpływy fiskusa na obecnym poziomie bez faktycznej ulgi dla podatników. Dopiero zejście poniżej tego pozimu faktycznie obniża podatki.
Ale Zmorko dla Ciebie Autorytetem w sprawie podatków jest "Judische Zeitung", więc moje aryjskie podejście jest jakimś takim faux pas.
tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 18:32:47

10061
Zmorko wybacz, skąd bierzesz informacje, że po wyborach w marcu zwyciężą PO i LSD? W.g. wszelkich badań, na które nb. powołują się prominentni członkowie PiS to oni maja wygarć te wybory (w co mocno wierzę).
Jeżeli chodzi o słowackie reformy podatkowe dziwi mnie, że powołujesz się na "Judische Zeitung", jeżeli ta gazeta jest dla Ciebie takim autorytetem to może skorzystasz z jej ocen rządu Premiera Marcinkiewicza, prezydentury Lecha Kaczyńskiego i w ogóle PiS-u jako partii, ze szczególnym uwzględnieniem obecności przedstawicieli tej partii w Telewizjii Trwam i Radio Maryja. Nie wiem czy wiesz ale gazeta na którą się powołujesz uważa za zbrodnię stanu pojawianie się w w/w. mediach. Rozumiem jednak, iż nie ważne skąd, ważne, że teza pasuje.
tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 18:20:04

10060
Zapomniałeś o Olejniczaku, Borowskim i Kwaśniewskim.Bo taka będzie koalicja po wyborach PO i SLD.Zobaczymy w czym oni bedą mniej socjalistyczni.Może wprowadzą ten magiczny podatek 3x 15? Pisałam już to tutaj, ale w tym kontekscie warte powtórzenia.
Gazeta Wyborcza z dnia 26 stycznia 2006.
"Cień nad słowackimi reformami"
....od 2004 w tym kraju obowiązuje jednolita stawka podatku PIT CIT VAT...Na pierwszy rzut oka nie są złe.Ale statystki i sondaże wskazują,że na razie zwycięzców jest zdecydowanie mniej niż tych którzy mają pczucie przegranej.Przybyło ludzi ,którzy trafiaja pod skrzydła opieki społecznej lub utrzymuja się powyżej tego poziomu tylko przy dużym nakładzie sił....Krótko mówiąc,reformy, których zadaniem było ozywienie gospodarki, przyniosły efekt w postaci stłumienia życia politycznego i społecznego.Przyczyna nie są jednak reformy same w sobie, ale utopijna wiara w ich słusznośc, z której wynika wiara w nieomylnosc ich twórców..itd.
Cały tekst na 17 str.dodatko do GW "Gazeta Środkowoeuropejska"

PO antykomunistyczne? Mnie wystarczy...oczekiwanie przyrzeczenia abolicji dla członków PO zaangażowanych w lewe interesy, furia mediów pozostających w rękach beneficjentów istniejącego stanu, wsparcie, w charakterze ekspertów ze strony skompromitowanych osób, brak woli rozliczenia własnych członków za przekręty np. w Warszawie.
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 17:12:48

10059
Zmorko,
"...Szkoda, że będą nowe wybory..."
dziwią mnie te słowa skoro uważasz, że prezydent Lech Kaczyński i premier Marcinkiewicz to uczciwi i szlachetni ludzie (sam zresztą tak sądzę). Bardzo dobrze, że te nowe wybory się odbędą ( jako zwolenniczkę PiS raczej powinny Cię cieszyć) dzięki kombinacjom prezesa Jarosława Kaczyńskiego mamy wreszcie szansę na sejm dwu-biegunowy, bez planktonu w postaci PSL-ów Szamboobrony, czy LPR-u, to czy prawicą będzie PiS czy PO jest sprawą drugorzędną. W warunkach europejskich, moim egoistycznym zdaniem, opcja polityczna jest mało czytelna. Prawica to nie koniecznie prawica, a lewica nie do końca realizuje socjalistyczne postulaty. Premier Blair realizuje politykę prawicową a Angela Merkel (CDU) lewicową.
Dlatego szansą dla nas maluczkich są wcześniejsze wybory. Będziemy mieli szansę czy chcemy państwa antykomunistycznego lecz socjalistycznego w wypadku wygranej PiS, czy antykomunistycznego (mam nadzieję) lecz kapitalistycznego (nadzieja matką głupich)w wypadku wygranej PO.
Nie wiem jak będzie, mam nadzieję, że z korzyścią dla Polski.
Wiem, że nie długo zmieni się nie tylko meritium ale i design "antylewizny". Z uwagi na zbliżające się wybory piętnować będziemy wszelkie lewicowe schizy tak Po jak i PiS-u
tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 16:48:37

10058
Tow. Józefie mylisz się nie popadam w uwielbienie dla tego rządu, ale jedno jest pewne Kaczyńscy i Marcinkiewicz to uczciwi ludzie, dla których Polska jest najważniejsza.I nie wierzę,że robią coś dla siebie i pod siebie, bo dawno mogli się obłowić gdyby byli złodziejami.Nie ma uczciwszych ludzi. Tylko oni są gwarancją przyzwoitości w polityce.
Szkoda,że będą nowe wybory. Jedyna szansa jaką miała Polska zostanie pogrzebana. Wygraną będzie lewica. I wszystko ku radości wielu wróci do normy...:(
zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 16:09:36

10057
AB zgadzam sie z Tobą:) Nic nowego nie wymyślę za mój komentarz przytoczę FRAGMENT BLOGA IGORA JANKE:
W niedzielę pierwszy raz od dawna miałem poczucie, że nasze państwo działa. W obliczu tragedii władze - i rząd i prezydent - zachowały się tak, jak należy. Wszyscy byli bardzo aktywni. Współczujący i stanowczy.

Słyszałem komentarze, że to zachowanie było dyktowane zbliżającą się kampanią wyborczą. Być może taka kalkulacja komuś przyświecała, ale w gruncie rzeczy, co z tego? Chciałbym, żeby politycy zdobywali popularność przez aktywne działania. Przez to, że są tam, gdzie powinni być w danej chwili. Że szybko podejmują zdecydowane decyzje, odpowiednie do sytuacji. W trudnych chwilach ludzie chcą widzieć, że wybrany przez nich ludzie działają, są sprawni i troszczą się o nich...
Tu u nas lubimy bardzo narzekać, zwłaszcza na władzę (i zwykle mamy rację). Jednak za postawę i działanie w ostatnich dniach należy rządzących pochwalić.

Obecność prezydenta i premiera na miejscu tragedii, można by powiedzieć - propagandowa, była bardzo potrzebna tym wszystkim, którzy stracili bliskich, a pewnie jeszcze bardziej tym, których bliscy walczyli o życie. I wszystkim innym, którzy zobaczyli, że jak coś złego się dzieje, to władza jest i od razu działa. To bardzo ważne - poczucie, że nie jest się samemu.


zmorka

czas wpisu: 2006-01-30 16:04:44

10056
Kochani.
Moim zdanniem zdarzaja sie w zyciu sytuacje kiedy nalezy zamknac oczy i powierzyc swoj los innym.np.kiedy wsiadamy do samolotu zawierzamy calkowiciwe swoj los pilotowi.Nie wazne ile podczas lotu pilot popelnil bledow.Wazne abysmy szczesliwie wyladowali.dokuczanie pilotowi i wtracanie sie w jego prace przez pasazerow musi niechybnie prtowadzic do katastrofy.Polska jest na pokladzie samolotu ktory dopiero wystartowal.Ten samolot prowadza kaczynscy wiec dajmy im robic ich robote.Na lotnisku po wyladowaniu bedziemy ich opierdalac jesli lot nie bedzie bezpieczny i wygodny.To tyle.
AB

czas wpisu: 2006-01-30 15:52:52

10055
subiektywnie kocham obiektywizm dlatego jestem fanatycznie dogmatycznym zwolennikiem tolerancyjnego liberalizmu gospodarczego bez zadnych ozdobek socjalistycznych.

system musi dzialac abysmy mieli swiadomosc, ze czujemy sie bezpieczni. to nie sa pobozne zyczenia ale cel, do ktorego nalezy dazyc.

sytuacje nalezy opisdac tak - hale wybudowano z jakis ukradzionych pieniedzy dla kolesiow z SLD, ktrorzy czerpia z tego zysk. Zrobili budowe tandetnie i nie interesowali sie ile smniegu napadalo na dach. A co tam nie zawali sie. Kiedy to zbadaja wyjda nazwiska zwiazane z Gierkiem, Jaroszewiczem, Cimoszewiczem, Kwasniewskim i innymi skurwielami. Oni pozajmowali sie takimi rzeczami wlasnie kupowali tereny, budowali hale i eksploatuja je dla sibnei na wlasny uzytek naszym kosztem.

Teraz inni wspołczuja i dobrze bo wszystcy wspolczuja a oni sa od tego ale my musimy dbac aby system chronil ofiary nieprzewidzianych kataklizmow od nedzy ale nie z laski jakiegos polityka.

zainiala zima bo spadla na post-komunistyczna-komunistyczna budowe we wladaniu makleró ze sfory PZPR?SLD i dlatego musza isc do pierdla bo zaden normalny czlowiek nie jest wlascicielem hali targowej a za tym kryja sie zlodzieje - i o to mi chodfzi tutaj tylko.
ham

czas wpisu: 2006-01-30 13:21:17

10054
obiektywizm subiektywizm dogmatyzm fanatyzm tolerancja liberalizm to są słowa , które systematyzuja nastawienia.

Every user is expected to interact with others civilly, calmly, and in a
spirit of cooperation. Do not insult, harass or intimidate those with
whom you have a disagreement. Rather, approach the matter in an
intelligent manner, and engage in polite discussion. If a user acts
uncivilly, uncalmly, uncooperatively, insultingly, harassingly or
intimidatingly towards you, this does not give you an excuse to do the
same unto them ("he started it!"). Either respond solely to the factual
points brought forward and ignore its objectionable flavouring, or
ignore the relevant message entirely. When a conflict continues to
bother you or others, adhere to the procedures of dispute resolution.
ham

czas wpisu: 2006-01-30 13:12:26

10053
W hali nr 3 zebrano kilkaset gołębi. Nie odlecą dopóki właściciele nie dadzą im znaku ...
xe

czas wpisu: 2006-01-30 10:15:46

10052
a ja kurde jak zwykle posrodku, moje serce jest rozdartei watpliwosci nie opuszczaja mnie cale zycie , to i w tym wypadku rowniez, uznaje racje zmorki i je rozumiem , po czesci popieram, ale dostrzegam tez wuzierajaca zzza urzedniczych biurek hipokryzje, a ten wat za sms to juz szczyt, czy u mnie nic nie moze byc tak jak u zmorki i ab - czarne - biale, takim ludziom zyje sie latwiej i spokojniej,a ja sie wciaz szamocze, w tym wypadku jeszcze bardziej bo mieszkam na slasku b, dlugo i wiem ze prawdziwi slazacy to porzadni ludzie i te gołębie nad rumowiskiem...
xe

czas wpisu: 2006-01-30 09:46:39

10051
Po pierwsze bez emocji
Po drugi trochę obiektywizmu.
Nie wszystko co robią przedstawiciele PiS jest cudowne. Oni też nie są wolni od ludzkich słabości i tak jak inni popełniają błędy.
To, że nie ma obecnie alternatywy dla rządów PiS (oczywiście moim, egoistycznym zdaniem) wcale nie oznacza, iż ich działania nie podlegają żadnej krytyce (kwestia słuszności tejże jest sprawą drugorzędną; w swym egoiźmie dopuszczam możliwość pomyłki) a jedynie zachwytom i uwielbieniu.
Zmorko i AB zwarty front ideologiczny, syndrom oblężonej twierdzy i postawa "kto nie z nami, ten przeciw nam" nie sprzyja dialogowi, w dalszej perspektywie prowadzi do czystek we własnych szeregach.
tow. Józef

czas wpisu: 2006-01-30 09:17:21

[ Pierwsza strona ][ Poprzednia strona | Następna strona ][ Ostatnia strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi


Odwiedz sponsora ksiegi!
Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!