Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!

Właściciel księgi: Tomasz Panczyk

W księdze jest 4558 wpisów.

Jesteś 354531 osobą oglądającą tę księgę.

[ Pierwsza strona ][ Poprzednia strona | Następna strona ][ Ostatnia strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi

690
Co do odnowy kapliczek i dzwonnicy, to mam pytanie gdzie jest w tej sprawie Konserwator Zabytków? Kto prowadzi nad tym nadzór? Z góry dziękuje za odpowiedź.
nik

czas wpisu: 2005-06-06 12:58:12

689
Do Maja!
Dzikuję już za informacje na temat zwrotu kontrybucji. Swoją wiadomość pisałem przed lekturą rzeczpospolitej.
Co do remontu dzwonnicy i kościoła.
Być może remont dzwonnicy i kapliczek prowadzony był z pogwałceniem niektórych metod prowadzenia restauracji budowli zabytkowych ale ja skupiam się na tym co jest zrobione i nie widzę niespójności architektonicznej całej zabudowy. Prawdą jest, że i mi nie podobała się rozbiórka dachów kapliczek. Zrobił to chyba Szcebrzeski " Facet Demolka". Może efekt końcowy w postaci pięknie odrestaurowanych kapliczek złagodzi ten obraz.
doktor

czas wpisu: 2005-06-06 11:46:29

688
Cała dzwonnica została odrestaurowana źle i wygląda inaczej od oryginału sprzed remontu. Zwężono szerokość pilastrów na elewacji dzwonnicy i dodano inne detale, których przed remontem nie było.
Również kapliczki wokół kościoła zostały "zdewastowane" podczas wymiany dachów na kapliczkach ( ciekawe co się stało z oryginalnymi dachówkami które zdjęto). Ściany kapliczek wskutek niewłaqsciwego ich remontu popękały. Teraz te pęknięcia zatynkowano.
Lolo

czas wpisu: 2005-06-06 11:14:25

687
Z przyjemnością informuję wszystkich Szczebrzeszków, że został ukończony remont dzwonicy. W trakcie prac konserwatorskich są kapliczki okalające cmentarz przykościelny. Wszystko to zaczyna nabierać rumieńców.
Teraz trzeba wymóc na zarządcach województwa aby zaczęli wydawać informator o regionach lubelszczyzny.
Tylko tak nmożemy przyciągnąć wiecej turystów. Propozycja nie może się ograniczać do jednego miasta czy powiatu. Roztocze rozciąga się na powierzchni trzech województw.

Jak tam rowerzyści. Czy rowery macie już gotowe?
Nie udała się niedzielna przejażdżka na rowerach z powodu przelotnych opadów deszczu. Myślę, że jeszcze nie raz spotkamy się na szlakach rowerowych wokół Szczebrzeszyna.


doktor

czas wpisu: 2005-06-06 11:04:36

686
Szanowny Maju!
Piszesz o tak nieprawdopodobnych sprawach, że muszę sobie zadać pytanie w jakim celu to robisz.
Jeżeli możesz podać źródło, w którym mogę sprawdzić te informacje, to bardzo proszę o wskazanie.
Być może pierwszy krok będzie należał do nas ale nastepny może być wykonany przez Gminy żydowskie w stosunku do naszych Gmin.

doktor

czas wpisu: 2005-06-06 10:01:32

685
CO NA TO SAMORZAD SZCZEBRZESZYNA

Żądają zwrotu kontrybucji


Organizacja żydowska przekonuje nasze samorządy, by występowały do Niemiec o zwrot kontrybucji pobranych od Żydów mieszkających na ich terenach w czasie wojny. Mowa o trzech miliardach dolarów


Niemcy wymuszali na Żydach rozmaite kontrybucje: za uniknięcie wywózki, za transport do obozu itp.
(c) AFP
Pieniądze miałyby być w całości wydane w Polsce na upamiętnienie miejsc kaźni polskich Żydów i edukację. - W latach 1939 - 1943 Niemcy szantażowali i ściągali kontrybucje od Żydów w gettach. Pobierano je dosłownie za wszystko - za uchronienie przed transportami do komór gazowych (co oczywiście nie zostało dotrzymane), za pokrycie kosztów przejazdu do komór gazowych, nawet za kule, które służyły do rozstrzelania Żydów - mówi Adam Aptowicz, przedstawiciel izraelskiego Związku Żydów z Bochni i Okolic.

maj

czas wpisu: 2005-06-06 09:38:00

684
Lolo-wyluzuj trochę, bo nudny już jesteś. Chcesz, to napisz do prokuratury, że sprzedają alkohol nieletnim i ktoś będzie musiał się tym zająć. Nie czkaj na innych i przestań lamentować. Głupi to piją. Widocznie rodzice nie pokazali, że można inaczej. I nie mieszaj w to religii.
Bolo

czas wpisu: 2005-06-05 08:26:40

683
To się w głowie nie mieści, pijak na pijaku leży w Szczebrzeszynie, od oseska po starca - same pijaki. W niedzielę z kacem wszyscy będą wzorowymi katolikami, pierwsi przed ołtarzem. Powinno się leczyć przymusowo wszystkich pijaków przyłapanych na ulicy po pijaku, a w szczególności osoby nieletnie. Koczon, Margol, Pod Bażantem - to główne świątynie pijaństwa w Szczebrzeszynie w piątki i soboty - nawet nikt z władz nie fatyguje się sprawdzić tych informacji, bo po co ? Przecież urzędnicy nie pracują wieczorami.
Lolo

czas wpisu: 2005-06-04 22:28:08

682
Czy tam w tym Szczebrzeszynie znajdzie sie ktos na srednim poziomie moralnym?
kukluklan

czas wpisu: 2005-06-04 20:21:34

681
Wielcy katolicy, w piątek (katolików obowiązuje post)piją alkohol a w niedzielę pierwsi przed ołtarzem w kościele. WZOROWI KATOLICY.
Lolo

czas wpisu: 2005-06-03 18:06:47

680
Dzisiaj jest piątek, u Koczona, Margola i w innych knajpach szczebrzeskich pełno małolatów...Bez komentarza.
Szczebrzeszyn - miasto alkoholików !!!
Brawo władze wybierzemy was napewno w następnej kadencji !!!!
Lolo

czas wpisu: 2005-06-03 17:54:45

679
Tak jak w roku 2004 zachęcam wszystkich do zwiedzenia najbliższych okolic Szczebrzeszyna z siodełka roweru. Może kiedyś będzie nas stać na połączenie trasami rowerowo-pieszymi Szczebrzeszyna, Zamościa, Krasnobrodu, Suśca, Zwierzyńca, Biłgoraja, Radecznicy i Nielisza. Nie wymieniam tu wszystkich miejscowości, które leżą pomiędzy tymi miastami. 5 czerwca wybieram się z rodziną na rowerową przejażdżkę do Szperówki, Kawęczyna i Brodów Małych. Jeśli dysponujecie czasem zapraszam na współną wycieczkę. Wyjazd z rynku o godz. 9.30.
Do zobaczenia.
doktor

czas wpisu: 2005-06-02 09:05:46

678
Chcialbym dodac do dyskusji o rewolucji swoj glos. Jest potrzebna i mozna ja znow bezkrwawo przeprowadzic. Taka szanse daje Ruch na rzecz Jednomandatowych Okregow Wyborczych. WYstarczy sie przylaczyc, poprzec i wywrocic do gory nogami to cale zlo. A z pozoru o tak niewiele przeciez chodzi.
3 czerwca manifestacja ruchu pod Sejmem - jesli nie mozecie wziac udzialu sledzcie w TV. Moze sie cos przedostanie do publicznej wiadomosci - sa z tym problemy a idea? sami zobaczcie - www.jow.org.pl. To tyle o rewolucjach.
Zapraszam wszystkich milosnikow Waszego regionu do prezentacji jego bogactw w moim serwisie - szczegolnie zalezy mi na fotografiach okolicznych kapliczek, figur i krzyzy przydroznych. Do zobaczenia.
wampirek

www.maleojczyzny.vel.pl
czas wpisu: 2005-05-31 11:18:37

677
Sprawę oczyszczania życia publicznego pozostawmy Warszawce.
Jest poważniejszy problem zauważony we wcześniejszych rozważaniach. Przyzwolenie na zakup alkoholu w każdej postaci młodzieży, która nie ukończyła 18 roku życia ma swoje korzenie w środowisku rodzinnym, szkolnym i "ulicznym". Brak kontroli w środowiskach szkolnym i rodzinnym, przez nauczycieli i rodziców, powoduje uwolnienie dziczenia zachowań młodzieży ale i sprzedających alkohol. Wszysto ma swój początek. Dla mnie jest to szkoła i tolerancja zachowań przez nauczycieli. Uciszanie najmniejszych negatywnych zachowań w szkole, brak współpracy z rodzicami oraz całkowita ignorancja zachowań młodzieży na "ulicy" jest praprzyczyną tego, że w sklepach z alkoholami młodzież swobodnie kupuje alkohol. A przecież na jego sprzedaż urząd wydaje pozwolenie. Wystarczy wykonać zakup kontrolowany przez młodego człowieka, najlepiej z obcego środowiska, w obecnosci policjanta i urzędnika, spisać protokół kontroli i wydać decyzję o wstrzymaniu koncesji na handel alkoholem.
Nie rozumiem dlaczego do tej pory nie korzystano z tej możlowości. Jedyna możliwa odpowiedź to obojętność na wskazany problem w środowisku. Z własnego doświadczenia wiem, że alkohol może uzależnić i dlatego jego używanie powinno się zacząć w takim okresie zycia, który nie spowoduje zaburzeń w rozwoju człowieka. A jest to wiek min. 18 lat. Może klub AA działający w Szczebrzeszynie zajmie się tą sprawą.
doktor

czas wpisu: 2005-05-30 08:12:47

676
Nie znaczy to jednak, że zgadzam się na ten cały bałagan. Ale żeby zaraz gilotyny? Nie ma innego wyjścia?
T. Pańczyk

czas wpisu: 2005-05-29 17:52:33

675
Po pierwsze napisałem, że rewolucja sama w sobie nie jest żadną wartością. Natomiast na temat wartości jekie ze sobą niesie napisałem, że francuska przyniosła światu mniej niż wiktoriańska.
Po drugie nie mogę zgodzić się na stwierdzenia, że trzeba kogoś ścinać na gilotynie, "zobojętniać kupy gnoju" czy robić masowe egzekucje. Szczebrzeszyn widział już to wszystko i jeszcze raz podkreślam, niewiele dobrego to przyniosło. Ani bolszewikom, ani hitlerowcom i szmalcownikom, ani ubekom. Działania takie prowadzą do unicestwienia najbardziej aktywnej, wykształconej części społeczeństwa pozostawiając bierną masę, niezdolną do wzięcia spraw w swoje ręce.
Tomasz Panczyk

czas wpisu: 2005-05-29 17:38:46

674
Do wpisu Tomasza. Twoim zdaniem rewolucja lutowa i pazdziernikowa w Rosji nie przyniosla wartosci pozytywnych czy negatywnych!!!
Dla Szczebrzeszyna trzeba rewolucji na wzór pierwszej rewolucji francuskiej. Wytoczyc gilotyny i przygotowac trójkolorowe wstazeczki.
maj

czas wpisu: 2005-05-29 11:02:51

673
Do "kp" to powiedzial Jaroslaw Kaczynski, który nie pretenduje na stanowisko prezydenta. To Lech bedzie prezydentem. Trzeba poczytac troche do poduszki o polityce a potem popadac w histeryczna dyskusje.
maj

czas wpisu: 2005-05-29 10:56:09

672
Rewolucja nie jest żadną wartością. Ani pozytywną, ani negatywną. Podobnie jak radykalizm. Rewolucja francuska była radykalna w formie, ale ostatecznie niewiele poprawiła. Rewolucje wiktoriańskie w Anglii i Ameryce były łagodne w formie, a poprawiły wiele. Jaka będzie ta polska rewolucja moralna i jej radykalizm, to zależy od nas.
Tomasz Panczyk

czas wpisu: 2005-05-29 01:33:35

671
I to wlasnie ta Iv Rzeczpospolita obiecywana przez Kaczynskiego: "zajebotnic", "kupa gnoju" itd.
Demoracja pochodzi z greki. Sprawdz, co oznacza i jak to sie ma do tego co mowi Kaczor. On przeciez malo sie nie posika, zebu wreszcie dorwac sie do wladzy.
kp

czas wpisu: 2005-05-28 21:17:41

670
No i przysadopodobny znalazl sie natychmiast bez lapanki. Myslacym o demokratyzacji Szczebrzeszyna tylko pozazdroscic. Co tu mówic o smieciach na ulicy. Tu trzeba zobojetnic takie chodzace kupy gnoju jak w popszednim wpisie.
jam

czas wpisu: 2005-05-28 19:45:22

669
Kaczyński to faszysta. Agresywny kurdupel, który nie potrafi uprawiać polityki. Nadaje się na kierownika POMu a nie Prezydenta. Do tego megaloman.
kp

czas wpisu: 2005-05-28 17:07:36

668
Kiedy koniec Przysadolandu w Szczebrzeszynie

"Rywinland dziś się ostatecznie kończy. Kończy się w hańbie" - powiedział Kaczyński podczas imprezy PiS w Warszawie zorganizowanej w ramach partyjnej akcji "Wiosna Polaków". Lider partii przekonywał, że do budowy IV Rzeczpospolitej niezbędna jest rewolucja moralna.

"Rewolucja moralna to my" - podkreślił.


jam

czas wpisu: 2005-05-28 16:01:02

667
Taaak - już niedługo. Zaczną obiecywać, bić pianę i kadzić sobie nawzajem. A wyborcy jak te cielaki i tak na tych łobuzów zagłosują. A potem będą jęczeć i płakać jak te łotry ich oszukały! Pani senator to już niewiele zdziała, bo jej się partia rozpieprzyła. I co biedulka teraz zrobi? A starosta niech śmieci pozbiera najperw!
OKO

czas wpisu: 2005-05-27 22:35:11

666
W urzędzie jest dużo referatów i co z tego? Urzędnicy w pełni popierają pana burmistrza, bo ISO zmuszało ich do tego, żeby się ciągle uczyli i podnosili kwalifikacje. A teraz: "po co nam iso?" I wszyscy siedzimy zadowoleni i popieramy pana burmistrza.
Tylko patrzeć, jak zaczną sobie przypominać o Szczebrzeszynie pani senator i pan starosta.
nowyy

czas wpisu: 2005-05-27 20:30:12

665
A dziennikarze szczebrzeszynscy? Moze mala prowokacja dziennikarska i opisac to dziadostwo? Inaczej te barany nic same nie zrobia.
OKO

czas wpisu: 2005-05-27 19:24:00

664
Powinno się zrobić prowokacje podsyłając małolata do sklepu czy baru, a jak mu sprzedawca sprzeda alkohol, powinno się natychmiast zabrać koncesje właścicielowi lokalu. Ale najwidoczniej ktoś przymykający na sprawę oko ma z tego niemałe profity.
Lolo

czas wpisu: 2005-05-27 19:17:32

663
W urzedzie jest referat do spraw rozwiązywania problemów alkoholowych, ale jak widać nie przynosi efektów. W końcu trzeba coś z tym zrobić, bo miasto coraz niżej upada.
Lolo

czas wpisu: 2005-05-27 19:07:13

662
I dlatego nikt w tym zasranym mieście mieszkać nie chce. bo każdy lache kładzie. a najbardziej policja i urzędasy z ratusza.
cpun

czas wpisu: 2005-05-27 18:14:20

661
A co na to nasze władze? Same lubią sobie walnąć małego i nie widzą w tym nic zdrożnego. A można przecież skierować sprawę do sądu przeciwko burmistrzowi i radzie miasta, że działają na szkodę miasta bagatelizując prawo karne.
Uważny

czas wpisu: 2005-05-27 16:35:02

660
Jezeli byly petagog zgarnal wszystko z muzeum i nic mu za to, to co ma myslec nasttolatek, ze jak go zlapia na gulgotaniu mózgotrzepca to tez mu nic nie bedzie. I dobrze kuma.
cpun

czas wpisu: 2005-05-27 16:21:55

659
A z tym alkoholizmem wśród nieletnich trzeba cos w końcu zrobić. To prawda, że w wielu miejscach 13,14,15 latki mogą kupić alkohol a nawet publicznie go spożywają.
Lolo

czas wpisu: 2005-05-27 08:01:52

658
Zdaje się, że światło na ulicach w Sczzebrzeszynie świeci się całą noc.
Lolo

czas wpisu: 2005-05-27 08:00:29

657
Zobaczymu co zrobi z tą informacją burmistrz i wszyscy, którzy za chwilę będą starać się o nasze głosy w wyborach samorządowych....
Uważny

czas wpisu: 2005-05-27 02:05:14

656
W Szczebrzeszynie sprzedaje się nieletnim alkohol w barze u Koczona, widać to z zewnątrz. Bar znajduje się koło posterunku policji. Nieletni kupią też bez problemu piwo u Nowickiego, sklep na przeciw urzędu miejskiego. A w każdą sobotę "Pod Bażantem" bawią się nieletnie osoby, piją alkohol, a nawet ćpają.....
MaKaBrA

czas wpisu: 2005-05-26 21:00:34

655
Tylko cos ksiega gosci na tej nowej stronie uparcie odmawia przyjecia prozy
kukluklan

czas wpisu: 2005-05-26 07:44:57

654
Mamy nową stronę internetową dotyczącą Szczebrzeszyna! Autorką jest Regina Smoter-Grzeszkiewicz. Gratulacje.
Oto adres: www.republika.pl/scebreshinum
Tomasz Panczyk

czas wpisu: 2005-05-24 16:51:42

653
"pamięci Jana Pawła II"

odchodził cicho
poświatą smutku
zasnuwając niebo
zamyśliło się słońce
westchnął wiatr
wierni których nosił w sercu
trwali z modlitewną nadzieją

Jan Paweł II
człowiek wielkiego formatu
miłością opasał ziemię
w pamięci pozostał na zawsze
Regina Smoter Grzeszkiewicz

www.republika.pl/horajec; www.republika.pl/scebreshinum
czas wpisu: 2005-05-24 09:04:15

652
Od razu widać, że poniższy wpis napisał urzędas, który boi się krytyki.
Lolo

czas wpisu: 2005-05-23 20:55:27

651
I co takiego ten Doktor dla Szczebrzeszyna zrobił? Jakoś nie widać. Już podobno miał szansę. Więc po co zabierać głos? A krytykować każdy potrafi. I nic z tego nie ma dla miasta.
mk

czas wpisu: 2005-05-23 19:56:45

650
Doktorze - masz mój głos w wyborach!
T.P.

czas wpisu: 2005-05-23 16:35:02

649
Nie chciałem nikogo urazić, szczególnie Pana Kutza, którego cenię jako animatora polskiej kultury w kraju i za granicą. Nie zmieniam jednak pogladów na temat kłopotów związanych z demokratyzacją naszego życia. I tylko w takim kontekście pozwoliłem sobie na komentarz. Każdy stara się robić coś na miarę swoich możliwości. Być może, jeśli będę w przyszłości marszałkiem Sejmu lub Senatu zrobię o wiele więcej w tym względzie niż on. Za tm moim "gdybaniem" ukryte jest doświadczenie w pracy samorządowej po roku 1989.

doktor

czas wpisu: 2005-05-23 08:13:01

648
Pani Senator potraktowala "szczebrzeski elektorat" jak nieuczciwy klient agencji towarzyskiej pracownice tej agencji - wykorzystal i nie zaplacil. Bogu dzieki, jej partia nie przekroczy progu wyborczego.
Observator

czas wpisu: 2005-05-22 22:21:35

647
No właśnie - co?
T. Pańczyk

czas wpisu: 2005-05-22 16:41:10

646
A co zrobiła dla Szczebrzeszyna p. senator Kurzępa, która mieszkala w Szczebrzeszynie i była dyrektorką LO im. Zamoyskich ?????
Lolo

czas wpisu: 2005-05-22 09:08:05

645
Jeszcze kilka słów na temat działalności Marszałka Kutza. Żeby było wiadomo z kim mamy doczynienia. Bez względu na opcję polityczną, trzeba oddać cześć człowiekowi, który nie tylko konsumuje w życiu.
"Od kilkudziesięciu lat z niezwykłą pasją działa na rzecz rozwoju Śląska i jego mieszkańców. Jest jednym z pomysłodawców i współautorem konkursu gwary pod nazwą "Po naszemu czyli po Śląsku'', realizuje Festiwal Teatralny młodych reżyserów "Interpretacje'' w Katowicach, wspiera swoim autorytetem i działaniami Zespół Pieśni i Tańca "Śląsk'', Śląski Teatr Tańca z Bytomia, młodych twórców filmowych i "Fabrykę Silesia'' jako aktualną kontynuację Zespołu Filmowego "Silesia'', patronuje Festiwalowi Filmów Kultowych. Współorganizował i przewodniczył Kongresowi Kultury na Górnym Śląsku, inicjował powołanie Rady Kultury Województwa Śląskiego. Przewodniczy Komitetowi Budowy Muzeum Śląskiego, z ogromnym zaangażowaniem działał na rzecz powołania samodzielnej Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach oraz dofinansowania Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie. Jego działalność charakteryzuje się niezależnością sądów oraz głębokim przywiązaniem do Śląska.

Walczy o lepszy los i wyższą świadomość obywatelską jego mieszkańców, co potwierdza swoimi filmami , publicystyką, felietonami drukowanymi w Dzienniku Zachodnim i licznymi wystąpieniami na różnych spotkaniach. W 2002 roku otrzymał Platynowy Laur Kompetencji i Umiejętności jako wybitny Ślązak. Kazimierz Kutz nigdy nie należał do żadnej partii politycznej."
T. Pańczyk

czas wpisu: 2005-05-22 04:42:36

644
Rozumiem rozżalenie brzmiące chociażby w określeniu "rów mariański" (nie "marsjański"!), wydaje mi się jednak, że właśnie Kutz podpowiada jak zasypać ten rów. Nie rozumiem natomiast kpin bez powodu. Można nie lubić bądź nie rozumieć filmów tego reżysera. Można nie aprobować tego, że podczas swojej kariery politycznej nie obiecywał gruszek na wierzbie jak inni. Można w końcu nie wiedzieć jak dużo zrobił dla Śląska skąd pochodzi. Nie upoważnia to jednak nikogo, a szczególnie chowających się pod pseudonimami krytykantów, do robienia sobie żarcików z człowieka, który zamiast zbijać kasę poświęcił swój czas dla swojego regionu. Przykre, źe trafił na moment, kiedy musi zasiadać w Senacie z bandą nieudaczników i leni.
Nie krytykujcie Państwo tych, którzy coś robią. Zmuście do prawdziwych działań tych, którzy tylko gadają. I zacznijmy od siebie samych.
Pozdrawiam,
Tomasz Pańczyk

czas wpisu: 2005-05-22 04:22:32

643
{(Do 623)Bardzo jestem ciekawy jak ten wybitny reżyser sobie poradzi z tymi dołami. U nas to nie jest dół ale rów marsjański na pacyfiku.
doktor ]
A no pewnie powie a to CWOKI co tlumaczac ze slaskiego na szczebrzeski wychodzi, ze to tylko ch..
mj

czas wpisu: 2005-05-21 20:10:58

642
Pracownicy urzędu otrzymali podobno podwyżki. Czy to prawda ?
karol I

czas wpisu: 2005-05-20 20:38:38

641
Co tam Blawatki we Kaczurkach kolo Krasnegobrodu majam taniom orkestre dentom. Nawet kurne jeden na helikonie dyma.
mj

czas wpisu: 2005-05-20 20:14:38

[ Pierwsza strona ][ Poprzednia strona | Następna strona ][ Ostatnia strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi


Odwiedz sponsora ksiegi!
Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!