Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!

Właściciel księgi: Piotrek

W księdze jest 282 wpisów.

Jesteś 21736 osobą oglądającą tę księgę.

[ Pierwsza strona ][ Poprzednia strona | Następna strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi

81
Nic dodać jak "Bytom"
- nasze władze czekają, aż wszytkie budynki zaczną wygądać jak te z obrazków a później najlepiej wyburzyć je wszystkie i postawić jeden wielki supermarket - bo za kilkadziesiąt lat Bytom pochwali się największą liczbą supermarketów nie tylko na Śląsku a i na Świecie a nie zabytktami jakie pozostały.
Wybierajmy dalej takich Prezydentów jak Wójcik, Koj a napewno Bytom się zmieni w gorszą ruinę niż jest.

PS Bardzo fajna stronka a zdjęcia genialne. Pozdrawiam Michał
michalrf1

gg:11477671
czas wpisu: 2010-02-01 21:12:18
adres wpisu: 192.168.185.* przez *.piekary.net

80
Nic dodać jak "Bytom"
- nasze władze czekają, aż wszytkie budynki zaczną wygądać jak te z obrazków a później najlepiej wyburzyć je wszystkie i postawić jeden wielki supermarket - bo za kilkadziesiąt lat Bytom pochwali się największą liczbą supermarketów nie tylko na Śląsku a i na Świecie a nie zabytktami jakie pozostały.
Wybierajmy dalej takich Prezydentów jak Wójcik, Koj a napewno Bytom się zmieni w gorszą ruinę niż jest.

PS Bardzo fajna stronka a zdjęcia genialne. Pozdrawiam Michał
michalrf1

gg:11477671
czas wpisu: 2010-02-01 21:12:03
adres wpisu: 192.168.185.* przez *.piekary.net

79
Jakiż wspaniały jest Bytom na starych fotografiach a patrząc na Pańskie zdjęcia coś się w człowieku załamuje. To nasza wina, że do tego dopuściliśmy i nasze wnuki nigdy nam tego nie wybaczą. Myślę, że to w nas, Polakach, tkwi jakaś taka pogarda dla dokonań innych, którzy to wszystko zbudowali. Coraz częściej łapię się na tym, że nie jesteśmy stworzeni do budowania a o wiele łatwiej przychodzi nam wszystko burzyć. Smutne to niestety ale inne miasta tzw. ziem odzyskanych mają ten sam problem.
AndrzejKK

czas wpisu: 2010-01-23 15:09:14
adres wpisu: *.joynet.3s.pl

78
bardzo dobra strona, gratuluje, ukazuje to czego inni nie chca ogladac - super zdjecia, tak to jest w zyciu jedno ginie drugie sie rodzi...
chrabonszcyk

czas wpisu: 2010-01-19 21:18:10
adres wpisu: *.adsl.alicedsl.de

77
Nadzieja to ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony.
Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie
i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Nadzieja to ziarnko światła ukryte w głębokiej ciemności.

Z WIELKA NADZIEJĄ DLA PIĘKNEGO NIEGDYŚ BYTOMIA, ŻE POWSTANIE Z RUIN I CHOCIAŻ W NIEWIELKIM STOPNIU NABIERZE DAWNEJ ŚWIETNOŚCI!!!

Pozdrowiom!
Reinhard
Reinhard Grzesik

czas wpisu: 2010-01-17 21:53:31
adres wpisu: *.dip.t-dialin.net

76
Dobrze, że ta strona powstała, ale nie mogę się już doczekać wiosny, żeby zajrzeć na obiecaną przez Pana inną stronę www., tę pokazującą ładniejszą stronę Bytomia, choćby dla równowagi. Serdecznie pozdrawiam, Danka.
Dobrze, że ta strona powstała, ale nie mogę się już doczekać wiosny, żeby zajrzeć na obiecaną przez Pana inną stronę www., tę pokazującą ładniejszą stronę Bytomia, choćby dla równowagi. Serdecznie pozdrawiam, Danka.
P.S. nie mogłam zmieścić w jednym wpisie, tego co chciałam Wam wszystkim czytającym przekazać.
Danka

czas wpisu: 2010-01-12 20:55:16
adres wpisu: *.compnet.pl

75
. Zresztą inne obiekty, mam takie ulubione, które obserwuję przez te lata, też wołają o pomstę do nieba. Z roku na rok jest na nich coraz mniej ozdób, ale za to coraz więcej zamurowanych okien i drzwi. Wiem, że Z.B.M. "nie ma pieniędzy", jest to piosnka stara jak świat, nie mam zamiaru zastanawiać się dlaczego, tak jest. I realnie patrząc, nie ma co liczyć na to, że właściciel większości budynków w centrum miasta, którym jest gmina Bytom, a którymi to budynkami NIEUDOLNIE zarządza właśnie Z.B.M., wyremontuje cokolwiek. Dużo jeżdżę po kraju i zwiedzam różne zakątki. Zachwycają małe urokliwe miasteczka, jak również duże miasta (np.Wrocław) z pięknie wyremontowanymi kamieniczkami. U nas tego nie będzie, bo nie ma szans na pozyskanie środków z Unii Europejskiej na remont budynków(pomijam w tej chwili kwestię własności. Nie takiego zapisu (zaniedbanie chyba wojewody śląskiego), żeby można było to robić. No i tu się łzy z oczu cisną. Bo nie dość, że w przeszłości zaniedbano bardzo mocno, to teraz też, mając szansę na naprawienie tegoż, nie dopilnowano, żeby to naprawić. Grzech pychy?? Brak pokory?? Czy zwykła ludzka bezmyślność i głupota?? Nie wiem i nie będę tego oceniać, ale efekty widzimy na zdjęciach zamieszczonych na tej stronie. Osobiście płakałam, oglądając wszystkie te zdjęcia klatka po klatce.
Danka

czas wpisu: 2010-01-12 20:53:13
adres wpisu: *.compnet.pl

74
Witam wszystkich. Jestem mieszkanką Bytomia od 8 lat i pokochałam to miasto jak żadne inne. A jest to moje 10 miejsce zamieszkania. Kocham Bytom, między innymi, za piękne zabytki, które jeszcze pozostały, a które pokazał mi PTTK ze swoimi przewodnikami na wycieczkach pt. "Przewodnik czeka". Sama też starałam się na własną rękę zgłębić coś ciekawego. Jest mi niezmiernie przykro, jak widzę te wszystkie zniszczenia, np.na osiedlu robotniczym Zgorzelec. Byłam tam trzy, może cztery lata temu i wtedy jeszcze nie było tyle zamurowanych budynków. Tam wtedy jeszcze tętniło życie, były firanki i kwitnące kwiatki w doniczkach w oknach, na podwórku bawiły się dzieci. Już wtedy były problemy z komunikacją miejską. Pamiętam, że niedługo potem czytałam jakiś artykuł na temat planowanego remontu tych budynków, ale jak widać nie doszło to do skutku. A jak na ironię, są to obiekty zabytkowe, powinny być chlubą naszego miasta.
Danka

czas wpisu: 2010-01-12 20:51:38
adres wpisu: *.compnet.pl

73
Witam ponownie.
Co do zdjec pod tytulem:
Rozbark-dawna szkola,to rozchodzi sie tutaj o dawna (do ktorej sam osiem lat
uczeszczalem)szkole podstawowa nr.8(ze Swietlica szkolna) przy ul.Musialika.
Pozdrawiam wszystkich i przy okazji zycze szczesliwego nowego Roku.
Piotr.
Piotr Rataj

czas wpisu: 2010-01-06 13:30:13
adres wpisu: *.proxy.aol.com

72
Uważam, że to Bardzo dobry pomysł Pana Janusza!!!Bytom zasługuje na szczególne względy mając na uwadze jego przeszłość w kontekście ogólnokrajowym!!!Wszelkiej Pomyślności w nowym roku Wszystkim i Bytomiowi też;-)
gramiada

czas wpisu: 2010-01-02 17:14:16
adres wpisu: *.mmj.pl

71
Po dokładnym przeczytaniu wszystkich reakcji na m/wpis 35 - myślę, że jednak trzeba w Bytomiu zbiorać podpisy pod apelem do Sejmu RP o przyznanie dodatkowych środków na odbudowę Bytomia w zamian za wkład Bytomia do odbudowy Polski po II wojnie światowej miliony ton rabunkowo wydobytego węgla z filara ochronnego !). Pozdrowienia
Janusz

czas wpisu: 2010-01-02 07:42:00
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

70
http://www.youtube.com/watch?v=9UEZjex3-vU

"Bytom na Śląsku. W PRL-u miasto w pierwszej piętnastce największych w Polsce. Trzecie pod względem produkcji przemysłowej z licznymi zakładami przemysłowymi liczonymi w dziesiątkach. "
gramiada

czas wpisu: 2010-01-01 17:19:45
adres wpisu: *.mmj.pl

69
Wątpliwą przyjemnością jest oglądanie odrestaurowanych kamienic w mieście mając w pobliżu upiorne straszące ruiny.Żadna Przyjemność!!!
gramiada

czas wpisu: 2009-12-31 10:37:48
adres wpisu: *.mmj.pl

68
Nie znalazła Pani pięknych miejsc, ponieważ strona dotyczy zaniedbanych miejsc, a nie wszystkich miejsc bytomskich. Na wiosnę być może zobaczy Pani te ładne miejsca, lecz pod innym adresem
Piotr S

www.ruiny.bytom.pl
czas wpisu: 2009-12-29 21:31:24
adres wpisu: *.interpc.pl

67
Witam, ja wiem ,że Bytom to nie Kraków, wiem, że w tym starym mieście jest wiele ruin, rozwalonych domów, straszących swoim wyglądem kamienic, ale Panie autorze, przejrzałam Pana ponad 1000 zdjęc i na żadnym z nich nie znalazłam odrestaurowanych, pięknie wyglądających budynków,odnowionych kościołów czy zabytków z Cmentarza Mater Dolorosa.
Znalazłam tę stronę bo szukałam informacji o zabytkach mojego Bytomia, a znalazłam stronę gdzie pokazane jest miasto, na które jakby przed chwilą spadła bomba, gdzie nie ma żywej duszy. Wiem , że Bytom jest zaniedbany, ale proszę mi wierzyc, że nawet w takim mieście jest kilka ciekawych miejsc do odwiedzenia aniżeli tylko ruiny kamienic. Pozdrawiam.
agnieszka

czas wpisu: 2009-12-29 15:48:58
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

66
Witam p.Piotrze.Bardzo dobrze,ze powstała
ta strona.Mieszkam w okolicy Musialika i sola w oku jest ruina po dawnej szkole nr 8 na ktora nikt nie miał pomysłu innego jak jej likwidacja.Chodze tędy codziennie i bardzo mnie boli ten widok.pozdrawiam
Ślązaczka48

czas wpisu: 2009-12-27 16:37:37
adres wpisu: *.chello.pl

65
Ciekawe zdjecia,robią wrażenie.Bytom - jaki jest kazdy widzi. Myslę , ze autor chciał obudzic sumienia , dać do myslenia ludziom , ktorym zalezy naszym miescie.
ANDRE

czas wpisu: 2009-12-25 23:17:34
adres wpisu: 85.11.104.*

64
Do "Maliny".
"nie wiem co chcecie"- przede wszystkim unikać takich opinii i bezsensowego, beznadziejnego podejścia do problemu!
Cofanie się w zaprzeszłe lata i wytykanie błędów lat siedemdziesiątych lub innego czasokresu uzasadnionych lub nie, nie ma w tym przypadku najmniejszego sensu!!!
Tylko mądre i rozsądne decyzje odpowiedzialnych i decydujących ludzi oraz takich, którzy w jakikolwiek sposób mogą lub chcą się przyczynić do sprawy, mają sens w przypadku ratowania Bytomia. Wzorem są bowiem inne piękne obecnie miasta, które dzięki właśnie takiemu postępowaniu kwitną i cieszą oczy swoja architekturą, a ich stan pierwotny był taki jak nieszczęsnego Bytomia!

"Dla chcącego nic trudnego" a malkontentów należy omijać ponieważ na pewno nie przyczynią się pozytywnie do sprawy.

"Malina" pomylił(a) zapewne znaczenia wyrazów bowiem nieodzowna dla Bytomia nie jest niewykonalna "reanimacja" lecz renowator i renowacja!!!
gramiada

czas wpisu: 2009-12-25 10:13:13
adres wpisu: *.mmj.pl

63
Halo
Przypadkowo weszlam na wasza webseite, nie wiem co chcecie ta AKCJA przekazac ludziom ktorzy nie zapomnieli nie tyllko gdzie sie urodzili, ale i wychowali.Zloszcza mnie pseldo akcje w ktorych kazdorazowa pokazywane jest, to co powinno byc zrobione przynajmniej w latach siedemdziesiatych.
Ale tzeraz kiedy zabytki miasta Bytomia ot nie istnieja, chcecie zrobic Reanimacje trupa ktory dawno sie rozlozyl z kosciami wlacznie, a szkoda.
Ja pamietam to miasto z tym co czas i tapniecia siedmiu Kopaln zniszczyly.

Malina

czas wpisu: 2009-12-21 20:50:23
adres wpisu: 82.113.121.*

62
tragiczna katastrofa by takie miasto zaniedbac i doprowadzic do biedy iruiny.to sa zabytki posiadajace nieodzowna wartosc.bardzo wspolczuje ludziom bytomia i kturym znim sa zwiazani mysla i sercem jestem z wami.gratuluje tej stronie panu piotr studzienski
petrus

czas wpisu: 2009-12-21 09:38:07
adres wpisu: *.unitymediagroup.de

61
http://i46.tinypic.com/6nxxt1.jpg
http://i48.tinypic.com/jryzo9.jpg
http://i45.tinypic.com/2m2fea0.jpg
http://i46.tinypic.com/2j35hme.jpg
http://i50.tinypic.com/14azddv.jpg

Poprawne linki... a takich miejsc na Górnym Śląsku jest cała masa...
bidzis004

czas wpisu: 2009-12-20 23:59:21
adres wpisu: 85.14.73.*

60
Zamiast narzekać , załatwilibyście chociazby najemców , np: http://www.wedelpijalnie.pl/ , dlaczego w najwiekszej metropoli w tej częsci europy nie ma czegoś takiego? miasto sprzedaje kamienice , więc może zagraniczni a szczególnie Ślązacy niemieckiego pochodzenia zainteresowali by się nieruchomościami , w których pootwierali by na nowo róznej maści kawiarnie itd , trzeba chcieć dzialać i potrafić to robić , a więc dołóżmy kazdy po cegiełce a miasto wyjdzie na prostą naszymi ręcami , pomózmy Górnemu Śląskowi pomóżmy odratować Bytom.

Dla przykładu idealnym miejscem dla takiej pijalni czekolady wydawała by sie ta zniszczona , aczkolwiek bardzo cenna kamienica a w zasadzie pałac w Siemianowicach Śląskich przy ul-Powstanców Śląskich , zdjęcia tego budynku ponizej...
[img]http://i46.tinypic.com/6nxxt1.jpg[/img]
[img]http://i48.tinypic.com/jryzo9.jpg[/img]
[img]http://i45.tinypic.com/2m2fea0.jpg[/img]
[img]http://i46.tinypic.com/2j35hme.jpg[/img]
[img]http://i50.tinypic.com/14azddv.jpg[/img]
Bidzis

czas wpisu: 2009-12-20 23:54:42
adres wpisu: 85.14.73.*

59
Zaznaczam, nie jestem mieszkańcem Bytomia, ale nie wierzę też w społeczników, oni mogą tylko i tylko być recenzentami działań tych którzy maja moc sprawczą.
Owa moc, osadzona w realiach społeczno gospodarczych preferuje działania pokroju, „pierwszy milion trzeba ukraść”.
Jak sobie wyobrażacie prywatny remont secesyjnej kamiennicy, kto włoży w to pieniądze które nigdy się nie zwrócą.
Mechanizm jest prosty i sprawdzony „filozofia prywatyzacji przez upadłość”, czyli doprowadzić do ruiny, kupić za grosze i zrobić to na co ma się ochotę.
Często w takiej transakcji chodzi tylko i wyłącznie o plac pod obiektem, dlatego te kwiatki, pośród zharmonizowanej secesji wyrasta kloc supermaketu.
Wytłumaczenia bywają różne, humanitarne – dla dobra i wygody mieszkańców, aroganckie – właściciel ma prawo robić co mu się podoba.
Powie ktoś są przepisy o ładzie architektonicznym i stróże tych przepisów, tak podobno są, ale od czego jest „smarowanie”

kowal57

czas wpisu: 2009-12-19 21:10:10
adres wpisu: *.chello.pl

58
Jednak nasza dyskusja nie była kompletną stratą czasu, panie Piotrze. Choć początkowo Pan twierdził, że informacje na tej stronie są całkowicie rzetelne, to pod wpływem naszej rozmowy dokonał pan poprawek w artykule (kopalnia Rozbark i kamienica na rogu katowickiej i chorzowskiej). Może warto się zastanowić, czy to jedyne nieścisłości, które wymagały uaktualnienia? I choć nie dopuszcza pan do siebie myśli, że ja mogę mieć własną, subiektywną opinię na temat tego artykułu, to może kiedyś spojrzy pan na to z dystansem i dojdzie do wniosku, że może moje zdanie nie było takie bezpodstawne.

Pozdrawiam i kończę dyskusję
Adam
Adam

czas wpisu: 2009-12-19 02:08:02
adres wpisu: *.microchip.net.pl

57
Szkoda że nie pokazał Pan na swoich zdjęciach najbrzydszego stadionu Europy.
Kiedyś grał tam niemiecki Beuthen 09. Za Niemców był to najładniejszy stadion w Oberschlesien. Teraz gra tam Polonia Bytom . Dzisiaj jest to najbrzydszy stadion jaki znam.
kadet

czas wpisu: 2009-12-18 22:29:20
adres wpisu: *.3s.pl

56
Wiele z tych niszczejących kamienic zostało sprzedanych prywatnych właścicielom i potem różny jest stan tych budynków. Tak jak np. budynki na Pl. Grunwaldzkim 9, Katowickiej 4 czy Piekarskiej 5 są albo zostały już wyremontowane. A np. budynek dawnej bursy żydowskiej przy ul. Krakowskiej 26 został wyburzony. Myślę, że dużo zależy od polityki miasta. Wcześniej chyba zbyt ochoczo pozbywano się kamienic w drodze przetargów bez wymagania czegokolwiek po sprzedaży niż jak jest to wymagane teraz (przeniesienie własności po wykonaniu 30% planów odnośnie nieruchomości). Efekt widać np. na ul. Wrocławskiej 6, gdzie był konieczny remont dachu i nowy właściciel to robi, podczas gdy miasto było właścicielem de facto utrzymwano tylko status quo.
Alek

czas wpisu: 2009-12-18 17:49:17
adres wpisu: *.sileman.net.pl

55
To jest fakt , Bytom przypomina jedną wielką ruinę. Mam znajomych na Piłsuckiego 21 , boję się tam iść ,bo ten bydynek może w każdej chwili się zawalić. Inne budynki na tej ulicy nie lepsze. Prezydent Koj protestuje w gazecie, ale on chyba chodzi do pracy jedną trasą i tam coś zrobiono. Mam 60 lat i pamiętam Bytom z lat 70-tych. To było najpiękniejsze miasto na Górnym Śląsku, teraz niestety jest najbrzydsze. Szkoda bardzo , bo urodziłam się w Bytomiu i bardzo to miasto kocham.
Justyna

czas wpisu: 2009-12-18 15:36:08
adres wpisu: *.zvid.net

54
Bardzo przykro się na to patrzy, nieroby z ZBM do roboty!
Anty ZBM

czas wpisu: 2009-12-17 14:46:36
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

53
Serce się kraje z rozpaczy. Widać, że Bytom nie ma gospodarza. Smutne to i żałosne. To miasto umiera ... i to na kolanach.
Stanisław

czas wpisu: 2009-12-16 12:55:13
adres wpisu: *.adsl.inetia.pl

52
Szanowny Panie Adamie!

Dziękuję za wpis. Bardzo proszę nie wprowadzać czytelników w błąd. Twierdzi Pan (niesłusznie), że „najwyraźniej Pan uważa, że wszystkie zrujnowane i opuszczone kamienice i budynki należą do miasta?” Skąd taki wniosek? Proszę mi wskazać miejsce w moim artykule, jedno zdanie, gdzie pada takie stwierdzenie z mojej strony? Doskonale zdaje sobie sprawę z problemów własnościowych. Nigdzie nie napisałem, że wszystkie obiekty ze zdjęć są własnością miasta, lecz napisałem, że leżą w granicach miasta Bytomia. Moja strona traktuje o zaniedbanych obszarach Bytomia BEZ WZGLĘDU NA TO, KTO JEST DANEGO MIEJSCA WŁAŚCICIELEM, co podkreślam.

Co do KWK Rozbark, napisał Pan: „Przykładowo, tereny po kopalni Rozbark należą do Spółki Restrukturyzacji Kopalń, a nie do miasta, jak Pan napisał.” Jeśli już piszę, że jakiś teren należy do miasta, to wtedy gdy to sprawdziłem. Tereny po KWK Rozbark są własnością gminy Bytom, która pozyskała je po 2 letniej batalii od powyżej spółki, a faktem tym – słusznie zresztą - chwalił się Pan Prezydent Koj, pisano również o tym fakcie w mediach… Napisałem prawdę. Co do Placu Wolskiego, nie poruszyłem tematu tego obszaru w swoim opracowaniu, dlaczego zatem podaje Pan ten przykład?

Pisze Pan: „miasto nie będzie remontować cudzej własności za własne pieniądze. A Pan ze swojej strony niestety podał w swoim artykule wiele nierzetelnych informacji, z których kilka wyżej wymieniłem.” Nigdzie nie napisałem, że miasto ma remontować cudzą własność… Co więcej, ani jedno sformułowanie w moim artykule nie jest nierzetelne i nie jest kłamstwem. Proszę podać mi konkretny cytat, który świadczy o podaniu nierzetelnej informacji? Proszę też dokładnie sprawdzić, o czym Pan pisze (vide tereny KWK Rozbark)

Apeluję do wszystkich, proszę, czytajcie uważnie treść artykułu.

Pozdrawiam
Piotr Studziński

www.ruiny.bytom.pl
czas wpisu: 2009-12-16 08:56:25
adres wpisu: 213.17.139.*

51
Generalnie podoba mi się Pański artykuł, też jestem oburzony stanem mojego miasta. Jest jedno ALE. Nie wiem na jakiej podstawie najwyraźniej Pan uważa, że wszystkie zrujnowane i opuszczone kamienice i budynki należą do miasta? Czy naprawdę nie zdaje sobie Pan sprawy, że setki nieruchomości w mieście należy/należało do komunistycznych molochów - kopalni, hut, PKP? Przykładowo, tereny po kopalni Rozbark należą do Spółki Restrukturyzacji Kopalń, a nie do miasta, jak Pan napisał. Zapewne kamienice, które należały do kopalni Rozbark (i innych), też teraz są własnością tej spółki. Ta ogromna kamienica na rogu ul. katowickiej i ul. chorzowskiej ma prywatnego właściciela. A te bloki z wielkiej płyty na ul. Siemienowickiej są opuszczone z konkretnego powodu - wybudowano je na terenie podmokłym. Po prawej stronie w kierunku Bytomia jest ogromny teren, na którym planowano wybudować hipermarket, ale nic z tego nie wyszło, bo utworzył się tam mały staw.
Niestety miasto obecnie nie jest w stanie "ugryźć" wielu problemów, bo jest po prostu "za krótkie". Np. dworzec kolejowy i ogromne tereny kolejowe w okolicy pl. Wolskiego są chronioną własnością Grupy PKP na mocy specjalnej ustawy - zapewne uchwalono ją, żeby bezcenny "majątek narodowy" nie został "rozkradziony" - lepiej, żeby niszczał. Jakie skutki są, każdy widzi - ogromna czarna dziura w samym centrum miasta, ale dopóki Sejm RP nie zmieni tego prawa, to miasto może tylko niestety bezczynnie na to patrzeć.
A co do prezydenta Koja. Jego reakcja na blogu ("czarny PR") to gruba przesada i buractwo, bo pokazał Pan tylko ponurą rzeczywistość. Ale ma on też rację w kwestiach własnościowych - miasto nie będzie remontować cudzej własności za własne pieniądze. A Pan ze swojej strony niestety podał w swoim artykule wiele nierzetelnych informacji, z których kilka wyżej wymieniłem.
Adam

czas wpisu: 2009-12-16 02:26:46
adres wpisu: *.microchip.net.pl

50
do wpisu "wojna jeszcze trwa". Pomiętam Bytom powojenny. Był tylko w trzech albo czterech miejscach zbombardowany. Ale Bytom to Warszawa....
Paulek

czas wpisu: 2009-12-15 10:15:30
adres wpisu: *.adsl.alicedsl.de

49
Na poczatek...nie chce sie wierzyc,ze to zdjecia z XXI wieku!Za granica jestem od `78 roku,ale wtedy to(wiekszosc) juz tak wygladalo!!! Panie Piotrze,gratuluje tej mysli,stworzenia takiej strony.Ale wydaje mi sie, ze z tym sie i tak nic nie zdziala.Pozdrawiam,i dalej tak trzymac.
Piotr Rataj.
Piotr Rataj

czas wpisu: 2009-12-15 01:23:02
adres wpisu: *.citykom.de

48
Przy tych "światłych" władzach nic w Bytomiu nie ruszy. Pan Piotr będzie miał jeszcze sporo roboty.
bytomianka

czas wpisu: 2009-12-14 16:01:56
adres wpisu: *.adsl.inetia.pl

47
Bardzo dobre ze ktos po za Władzmi naszego miasta umi pokazc Bytom z tej prawdziwej codzienności, Trzymam kciuki ze ruszy coś ze strony władz Bytomskich ku lepszemu jutra w naszym miescie Pozdrawiam
BBOY Bobrek Dance

czas wpisu: 2009-12-14 00:31:18
adres wpisu: *.dip.t-dialin.net

46
Jestem pod ogromnym wrażeniem. To jest po prostu wstrząsające. Ile jeszcze takich "Bytomiów" jest w tym kraju? Czy wszystko musi się tak kończyć? Czy nikomu już na niczym nie zależy?
Inny

czas wpisu: 2009-12-13 21:29:07
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

45
Dzienkuje
Panu Piotrze Studzinski !!!za  prawdziwy i realny opis  TRAGICZNEJ
SYTUACJI BYTOMIA! To co w tym roku zobaczyłem w tym mieście po 53
latach nieobecności woła o "pomstę do nieba"!!!Gdzie poszanowanie
Polaków, a przede wszystkim Bytomian!?Pisze stanowczo i stwierdzam, że
miasto Bytom, a przede wszystkim dzielnica Szombierki przedstawiały sie
o wiele lepiej po wojnie jak obecnie!!!Pamiętam jak opłacalismy w różny
sposób odbudowę stolicy. Widać ewidentnie, że Pan nie jest w stanie
doprowadzić do odpowiedniego wyglądu tego biednego miasta, chociaz
widac dokładnie, że inne miasta Górnego Śląska pieknie sie rozwijają!! 
Widocznie jest potrzebna pomoc ogólnopolska, a przede wszystkim
Warszawy dla Bytomia!!!Dziekuje raz jeszcze za to co Pan robi dla
Bytomia i Pozdrawiam Pana Serdecznie i Wszystkich Bytomian!!! 
Reinhard Grzesik

www.ruiny.bytom.pl
czas wpisu: 2009-12-13 00:18:06
adres wpisu: *.dip.t-dialin.net

44
proponuje przeslac zdjecia do studia filmowego Babelsberg w Poczdamie, ktore kreci czasami filmy z okresu II wojny! to nie zart, bo do tego czasu z Berlin w roku 1945 brano Wroclaw, ktory takze sie moze "poszczycic" takimi widokami, choc to ponoc miasto-tygrys ;-)
Jesli Pan zezwoli to sluze pomoca w przeslaniu fotografii...
pozdrawiam
garbicz

czas wpisu: 2009-12-11 21:49:57
adres wpisu: 78.52.164.*

43
Gdybym nie zobaczyl to bym nie uwierzyl,jak mozna do tego stopnia doprowadzic, tak Piekne Miasto jakim jest Bytom.Co prawda minelo pare lat od Czasu mego zamieszkania.Widzac jednak jak wygladaja fragmenty Ul.Piekarskiej nie mozna sie powstrzymac od zalu i lez.
Nie na miejscu by bylo tu pisac ze duza czesc mieszkancow Bytomia to przewidywala, poniektorzy Kraj w rozny sposob opuscili,widzac celowa Dewastacje.
Kultura ,Piekno dla Wladz Miasta w porownaniu z mamona nie odgrywala w tym Przypadku zadnego znaczenia.
Ludzie Aparatu nalozeni na Miasto z Centrali.Ci Ludzie nie byli i nie beda Sercem zwiazani z Bytomiem
Jak latwo Dzisiaj poprzez Propagande Tych ktorzy mieszkaja na Obczyznie nazywac Zdrajcami Narodu
Faszystami Dziecmi Hitlera.
Czy Ci ludzie chcac sobie swoje zycie poprawic,Uciekajac z Bytomia,ludzie z Dziada Pradziada tam urodzeni
i tak dumni z Bytomia,zasluguja na te Obelgi.
Nazwy Ulic ktore tez sa Wszystkie pozmieniane Nazwiskami Slynnych Polakow,czy tak sie godzi.To Przeciesz nie Slazacy to Piekne Miasto do Ruin Doprowadzili.
Pisalem juz duzo na ten Temat, dziwnym zbiegiem okolicznosci moich komentarzy nigdzie przeczytac mi sie jak dotychczas nie udalo,
Wiem jak Przezywasz to co widzisz i o tym piszesz.
Bardzo Wam ludziom zwiazanych z Bytomiem wspolczuje.Jestem sercem z Wami ale mysle ze to za malo.
Dziekuje za Informacje.
Ernst

Ernst Skladny

czas wpisu: 2009-12-11 10:19:45
adres wpisu: *.dip.t-dialin.net

42
Znam wszystkie te miejsca mojego rodzinnego miasta.
Co roku zwiedzam je, jak groby moich najblizszych. O uczuciach nie pisze - tych kilka zdjec tutaj jest bardzo wymowne.
Gratuluje tej strony !
Heinrich Cebulla

czas wpisu: 2009-12-11 09:38:59
adres wpisu: *.dip0.t-ipconnect.de

41
GRATULACJE, WIELKIE BRAWA I PODZIĘKOWANIA!!!
Nareszcie coś prawdziwego i aktualnego o tym naszym biednym i zaniedbanym Bytomiu!!!
Inni tylko oszukują informacjami i "zamiatają śmieci pod dywan"!!!???

Dzisiaj dopiero odkryłam ta stronę i bardzo się cieszę, że istnieje i na pewno będę tu często zaglądać!!!

Pozdrawiam Serdecznie!!!:)
gramiada

czas wpisu: 2009-12-11 06:48:54
adres wpisu: *.mmj.pl

40
...kradzine nie tuczy... dalszy przypadek tzw.polnische "Wirtschaft" przyczym jest to obraza dla słowa "Wirtschaft"
Johe

czas wpisu: 2009-12-09 17:29:55
adres wpisu: *.dip0.t-ipconnect.de

39
Wspaniała praca,oby takich lokalnych patriotów było więcej, może wówczas za ich czynami, władze dostrzegłyby problem miasta.Pozdrawiam i życzę jeszcze wielu sukcesów.
Jagoda

czas wpisu: 2009-12-09 14:44:15
adres wpisu: *.sileman.net.pl

38
RE: do wpisu p.Janusza.
Szanowny Panie, można próbować zrozumieć przedstawione przez Pana racje, można się z tym zgadzać lub mieć na ten temat inne zdanie, ale tu nie jest chyba miejsce do komentarzy o takim charakterze. Wrzuca Pan tutaj wątki PRL-u, planów 5-letnich, rządu, samorządu, sportu, Unii Europejskiej, itd... Brakuje tylko Watykanu.
Blogi politykierów są w inny miejscu. Proszę przestać upolityczniać każde wydarzenie, które można wykorzystać do upubliczniania swoich osobistych ambicji, fobii, kompleksów i kariery.
Proszę przestać wciągać w to innych. Prowadzi to do sprowadzenia rzeczowej dyskusji na konkretny temat i nostalgicznych refleksji do poziomu politycznego bagna.
Oglądając galerię p.Piotra, czytając Jego artykuł i wpisy Jego gości - mam nadzieję, że goszczące tu Towarzystwo nie da się sprowokować i nie będzie uczestniczyć w politycznym chocholim tańcu. Bawcie się sami, w swoim gronie.
Pozdrowienia dla bytomiaka z Dortmundu.
a-k

czas wpisu: 2009-12-09 13:26:44
adres wpisu: *.adsl.inetia.pl

37
ale i społeczeństwa. Jaki pan taki kram
Stary Bytomianin

czas wpisu: 2009-12-09 10:44:27
adres wpisu: *.net.stream.pl

36
Urodziłem się w Bytomiu. To nie to samo miasto, które pamiętam z dzieciństwa i lat młodości. To była perła postsecesji. Ciągle mam przed oczyma starą Dworcową i plac Kościuszki, ul. Jainty, Wolności, Chrobrego czy Prusa, Rynek i Krakowską, plac Słowiański. Ono wówczas, mimo zniszczeń powojennych, było jednym z najpięknieszych miast w Polsce, a napewno na Śląsku. Rabunkowe wydobycie węgla i planowa gospodarka lat 1945-89 powodowały, iż zaczęło się ono sypać i walić, a nieudolność nowych włodarzy procesu tego nie powstrzymały. To nieprawda, że przyczyną wszelkiego zła jest upadek przemysłu w tym mieście.

Jak wielu innych los rzucił mnie zagranicę. Obecnie mieszkam w Dortmundzie, w mieście kiedyś jak Bytom wielkoprzemysłowym. Z 19 kopalń obecnie nie pracuje ani jedna, z 3 wielkich hut - ani jedna. Ale miasto nie popadło przez to w ruinę. Przeciwnie - staje się coraz piękniejsze. Bo tu potrafiono się przestawić na nowe: handel i usługi.

Oj żal, żal...
bytomiak45

czas wpisu: 2009-12-09 08:47:55
adres wpisu: *.pool.mediaways.net

35
Jako świadek historyczny uważam, że Bytom w latach 1945-1989 został celowo zniszczony w wyniku rabunkowej wręcz kolonialnej eksploatacji węgla kamiennego. Wszystkie te decyzje zapadały w tych latach w centralnych urzędach stolicy PRL tzn. głównie w Ministerstwie Planowania i Ministerstwie Górnictwa. Natomiast Bytomskie Zjednoczenie Przemysłu Węglowego ( z siedzibą w obecnym Urzędzie Miasta) i podległe mu kopalnie wykonywały tylko narzucone im plany wydobycia w ramach tzw. centralnej gospodarki planowo-nakazowej. Wtedy podjęto tragiczną dla Bytomia decyzję wydobycia węgla z filaru ochronnego pod samym miastem. Bytom zacząl sie zapadać w wyniku tzw. szkód górniczych. Tak zniszczono m.in. stadion Polonii Bytom. Niestety obecnie w Warszawie nikt nie ma pojęcia, że zupełnie celowo w PRL dokonano zniszczenia Bytomia.

W tej sytuacji uważam, władze samorządowe Bytomia i województwa Sląskiego, posłowie i senatorzy z województwa Sląskiego łacznie z Szanownym Stowarzyszeniem oraz Klubem Sportowym powinni wystąpić do władz państwowych tzn. Sejmu i Senatu RP oraz Premiera RP i podległego mu Ministerstwa Sportu o przyznanie dotacji w wysokości min. 100 mln PLN na odbudowę tego stadionu. Odbudowany stadion powinien być symbolem pojednania i wybaczenia za szkody wyrządzone Bytomiowi przez władze PRL.


Jednoczesnie należy się zwrócić do Europosła, a obecnie Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego Prof. J. Buzka o powołanie specjalnego Komitetu Odbudowy i Rewitalizacji Bytomia jako spuścizny historycznej całej Unii Europejskiej, o czym świadcza zachowane zabytki tego ponad 750-letniego Miasta. To w Bytomiu znajdują się 4 cudowne zabytki architektury województwa Śląskiego. W rezultacie można byłoby pozyskać dodatkowe środki pomocowe UE i EOG (w ramach tzw. Norweskiego i Szwajcarskiego Mechanizmu Finansowego).


Janusz

czas wpisu: 2009-12-09 07:55:46
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

34
Popieram i zgadzam się z wpisem "a-k". Piotrze, rób swoje dalej. Nie zwracaj uwagi na klikę politykierów i obecnych "możnowładców" Bytomia. Oni mają inne cele, inny potencjał intelektualny, walczą o co innego. Oni myślą i kochają inaczej. Trzymaj się :-)
Ania

czas wpisu: 2009-12-08 19:23:47
adres wpisu: *.adsl.inetia.pl

33
Świetna strona ! Świetny pomysł ! Może Pan Koj i jego następcy zaczną ratować to co jeszcze w tym mieście pozostało !
Bartek

czas wpisu: 2009-12-08 17:44:53
adres wpisu: *.compnet.pl

32
Gratuluje pomysłu i mam nadzieję, że dzięki tej stronie coś się zmieni... Nie wierzę, że nagle te ruiny zamienią się w piękne odrestaurowane kamienice, a bardziej liczę, że być może zmieni się nastawienie mieszkańców do swojego miasta i bierna postawa ustąpi miejsca "działaniu" w różnych wymiarach, ale dla dobra Bytomia! Że można i warto działać pokazują kibice Polonii i akcja "stadion dla Polonii".... Mam nadzieję, że w przyszłorocznych wyborach mieszkańcy Bytomia wybiorą lepszych i mądrzejszych gospodarzy miasta!
loco

czas wpisu: 2009-12-08 16:27:07
adres wpisu: *.internetdsl.tpnet.pl

[ Pierwsza strona ][ Poprzednia strona | Następna strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi


Odwiedz sponsora ksiegi!
Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!