Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!

Właściciel księgi: Bartosz Zawisza

W księdze jest 1652 wpisów.

Jesteś 93825 osobą oglądającą tę księgę.

[ Pierwsza strona ][ Poprzednia strona | Następna strona ][ Ostatnia strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi

425
Powiedz sam - nie denerwuje Cię kiedy słyszysz, ze poseł za kratkami będzie i tak zgarniał połowę wypłaty? Albo kiedy szef Orlenu dostaje 1 mln odprawy?
To źle, że chciałbym, żeby każdy człowiek żył W MIARĘ godnie?
Name

czas wpisu: 2005-02-28 21:05:37
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

424
znów mi komentarz ucięło:/
...(kwestii Jugosławii nie poruszajmy - Ty masz swoje poglądy, ja swoje. Uważam, ze nasz kraj powinien być rządzony silną ręką i zdanie nie zmienie)A teraz mamy demokrację w polskim wykonaniu i to jest największy problem. nie sam ustrój, ale ludzie. Polacy mają taką mentalność że potrafią się jednoczyć i mobilizować ale tylko w momencie zagrożenia z zewnątrz.
W czasach pokoju my poprostu nie potrafimy rządzić. Już szlachta też rządziła w podobny sposób - korupcja i nadużycia. Każdy kto się dorwie do koryta to chce się nachapać, a potem jakoś to będzie.
Demokracja niesie takie negatywne cechy: jak zróżnicowanie społeczne, bezrobocie itp. Ale gdyby ludzie odpowiedzialni w sposób przemyślany przeprowadzili prywatyzację to mogło to zostać ograniczone w bardzo wielkim stopniu. Ale jak każdy na stołku myślał ile On będzie miał z prywatyzacji tego zakładu a nie ile Państwo zarobi to mamy to co mamy.

Name

czas wpisu: 2005-02-28 21:03:03
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

423
Xtro3 na Boga!! Walczyli - owszem, ale gdzie ja napisałem coś w stylu "Niech żyje rewolucja"??
"Inną kwestią jest możliwosć wprowadzenia takiego ustroju, ale o tym już wcześniej pisałem" - oto fragment tego, co napisałem wcześniej:
Tak więc komunizm jest cudownym systemem z założenia, jednak nie sprawdza się w praktyce. Natomiast demokracja jest najgorszym z możliwych systemów, jednak jest jedynym który się sprawdził.

Odnośnie "poprzedniej epoki"- to rzeczywiście wszyscy mieli pracę i zarabiali pieniądze. Najlepiej bśmy wyszli, gdyby nas po wojnie nie przyłaczono do bloku wschodniego, wówczas objął by nas plan Marshala i po 50 latach demokracji i wielkich pieniądzach wpompowanych w nasz kraj może wyglądalibyśmy jako tako. Uważam, że sposób "rozwiązania sytuacji" w ówczesnej Jugosławii też zasługuje na uznanie (osobiście bardzo go cenię). Jednak my nie mogliśmy tego zastosować, gdyż skończyło by się to tak, jak na Węgrzech. (<- proszę/błagam/nalegam - to juz poruszaliśmy, więc zostawmy ta kwestię w spokoju, wyjaśnię dalej)
A teraz mamy demokrację w polskim wykonaniu i to jest największy problem. nie sam ustrój, ale ludzie. Polacy mają taką mentalność że potrafią się jednoczyć i mobilizować ale tylko w momencie zagrożenia z zewnątrz.
W czasach pokoju my poprostu nie potrafimy rządzić. Już szlachta też rządziła w podobny sposób - korupcja i nadużycia. Każdy kto się dorwie do koryta to chce się nachapać, a potem jakoś to będzie.
Demokracja niesie takie negatywne cechy: jak zróżnicowanie społeczne, bezrobocie itp. Ale gdyby ludzie odpowiedzialni w sposób przemyślany przeprowadzili prywatyzację to mogło to zostać ograniczone w bardzo wielkim stopniu. Ale jak każdy na stołku myślał ile On będzie miał z prywatyzacji tego zakładu a nie ile Państwo zarobi to mamy to co mamy."

Powiedz sam - czy Ciebie nie denerwuje kiedy słyszysz, że poseł idzie do więzienia i mimo to będzie dostawał pensję (tyle, ze połowę)? Albo kiedy zwolniony prezes Orlenu d
Name

czas wpisu: 2005-02-28 21:00:12
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

422
do name. zapewniam cie ze w PRLu liczba samobójstw byla podobna. a liczba zabójstw obywateli przez władze znacznie wieksza tylko sie o tym nie słyszalo(wiadomo kontola statystyk). a tak w ogóle to zastanów że sie chłopie kim ty w koncu chcesz być-komunistą czy nie wiem piłsudczykiem. bo najpierw wychwalasz lenina i trockiego(czyli jego koncepcje swiatowej permanentnej rewolucjii także) a za chwile wyjeżdzasz mi tu z piłudskim, ktory z nimi walczył. marszalek piłsudski nie chcial twożyć niczego na kształt realnego socjalizmu. wprowadził rządy autorytarne a to duża różnica...ps. a o frajera sie nie obrazilem
xtro3

czas wpisu: 2005-02-28 20:47:09
adres wpisu: 192.168.16.* przez *.internetdsl.tpnet.pl

421
"żyć w szarym, bezsensownym świecie" - BRAWO!! Masz absolutną rację!! Teraz wszyscy ludzie żyją w superodlotowych warunkach, a świat jest przyjazny, kolorowy i pełen perspektyw na dalsze życie... Te 15 tys osób z przyczyn ekonomicznych odbierających sobie zycie co roku zostały wzięte z powietrza...
Name

czas wpisu: 2005-02-28 20:35:03
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

420
A'propo dostawania jajek a bycia w partii - inna jest definicja na papierze, a inaczej bedzie wyglądać to w praktyce. Fakt faktem, że ludzie coś dostaną.
Name

czas wpisu: 2005-02-28 20:29:53
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

419
Z tym Piłsudskim mnie nie oświeciłeś.
Po prostu mam do niego szacunek za rozpędzenie swojego czasu sejmu, kiedy widział co się dzieje. I wydaje mi się, że TAKICH LUDZI DZISIAJ BRAKUJE.
No i pojęcie "frajer" nie było sierowane do Ciebie. W każdym badź razie wybacz, jeśli poczułeś sie dotknięty
Name

czas wpisu: 2005-02-28 20:21:09
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

418
a co do piłsudskiego - byl on zaciekłym wrogiem komunizmu
xtro3

czas wpisu: 2005-02-28 20:15:31
adres wpisu: 192.168.16.* przez *.internetdsl.tpnet.pl

417
name no i co z tego wynika?-nic. wiesz wole byc "wykorzystywany" przez bogatego dzieciaka niz zyc jak prawdziwy niewolnik wladzy komunistycznej, skulony, nie mogący wypowiadac swobodnie swojego zdania, byc jak piesek uleglym i posłusznym homo sovieticus`em, brać żarcie na kartki, czekać w kilkusetmetrowych kolejkach tylko po to aby na koncu dowiedziec sie ze w sklepie mam tylko ocet. życ w szarym bezsensownym, jałowym świecie. sorry stary ale jak ty nie cenisz takich wartosci jak wolnosc słowa, wlasna inicjatywa to trudno. bo ja wole żyć w ustroju w którym moje dzieci nie beda indoktrynowane marksistowsko-leninowskim BEŁKOTEM i nikt nie bedzie do nich strzelał z czołgów. podczas gdy władza będzie wykorzystywać swoją pozycje i budowac propagande sukcesu a ludzie ciezko pracujący bedą przez nią okłamywani na każdym kroku (bo nie oszukujmy sie ze każda władza deprawuje). i nie mów ze jestem frajerem bo najwiekszym przekretem byl wlasnie realny socjalizm a frajerstwem wiara w dobrego pierwszego sekretarza(no chyba ze lubisz dostawac po jednym jajku tylko do tego jeszcze nadgnitym i byc wdziecznym wladzy ze w ogóle zechciala ci je dać). a co do twojego porównania to nie jest ono do konca trafne....mówisz ze w komunizmie bedzie nareszcie równośc a zdrugiej strony sam zauważasz że bedąc w partii ma sie przywileje(wcale nie małe). poza tym jak niedoskonaly czlowiek moze zbudowac ustrój doskonały - miszyn impasibul.
xtro3

czas wpisu: 2005-02-28 20:11:03
adres wpisu: 192.168.16.* przez *.internetdsl.tpnet.pl

416
Teraz już naprawdę podsumowując:
"Nieszczęściem dla Polski i Polaków jest nadmiar demokracji"
J. Piłsudski

I tej wersji będę się trzymał
Name

czas wpisu: 2005-02-28 19:43:42
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

415
I ostatnia sprawa xtro3...
Skorpiona nazywasz fanatykiem, a mnie naiwniakiem.
Nie znam Cię, nie wiem jak Ci się w życiu powodzi, czy jesteś studentem/ pracownikiem/ właścicielem dużej firmy z kapitałem zagranicznym.
Napiszę tylko tyle - żeby Twój sen o kurnikach z poniższego wpisu nie okazał się "naiwny"...
Name

czas wpisu: 2005-02-28 18:50:12
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

414
Jakieś problemy bo się nie mogę wpisać:/
Pomimo antypatii z twojej strony musisz przyznać mi do w/w rację.
Musze wyjsć, więc kończe moje tyrady i pozdrawiam.
Name

czas wpisu: 2005-02-28 18:14:54
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

413
(Zeżarło mi wypowiedź...)
<- pomimo antypatii z twojej strony musisz przyznać mi do w/w rację.
Musze wyjsć, więc kończe moje tyrady i pozdrawiam.
Name

czas wpisu: 2005-02-28 18:14:07
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

412
Xtro3 - mam pytanie...
Czytałeś mój wcześniejszy wpis - obrazowe porównanie ustrojów"?
KOMUNIZM - wszyscy dostają po jedno jajko i basta- cokolwiek byś niezrobił niebedziesz miał więcej ani mniej (no chyba że bedzierz w parti).
SOCJALIZM - wszyscy dostają po pół jajka - z tą połówką zrobisz :
-jeśli bedziesz chciał możesz ją zeżreć i olać sprawe
-jeśli chwile pomyślisz i niebedziesz skończonym cieciem tak wykorzystasz tą połówke żeby zdobyć kilka jajek (ale bez przesady)
DEMOKRACJA (czytaj kapitalizm) Pokazą Ci kure, potem pokazą ci cały kurnik, potem pokazą ci kurzą farme, a potem... stwierdzą że jak całe życie bedziesz ciorał to bedziesz miał tyle i nawet więcej.... harujesz jak wół przez 40 lat po czym przychodzisz po swoją nagrode.... i dostajesz skorupke... po jajku... które zżarł bogaty dzieciak którego ojciec był na tyle cwany (bezsumienny) żeby wykorzystywać przez całe życie takich frajerów jak Ty."
<- pomimo odczuwalnej niecheci do mnie z tym musisz się zgodzić.
Muszę wyjśc, więc kończę swoje tyrady i pozdrawiam.

Name

czas wpisu: 2005-02-28 18:12:20
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

411
hmmm mówisz name pieniądze z UE na nowy samochód prezydenta miasta...zgoda to jest złodziejstwo ale przecież w socjalizmie w PRLu pieniądze także w pierwszej kolejności szły na wille, samochdy i przywileje dla partyjniaków
xtro3

czas wpisu: 2005-02-28 18:11:43
adres wpisu: 192.168.16.* przez *.internetdsl.tpnet.pl

410
Okej, egzekucje na stadionach miały miejsce w Chinach, a chyba wyraźnie napisałem, że nie byłem/ jestem/ będę zwolennikiem Mao. Strzały w tył głowy - Stalin - j/w.
Name

czas wpisu: 2005-02-28 18:09:00
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

409
name a wiesz gdzie sa pieniadze z girkowskich inwestycji???? one są ale jako nasze długi zagraniczne i jako żądania naszych wierzycieli
xtro3

czas wpisu: 2005-02-28 18:07:20
adres wpisu: 192.168.16.* przez *.internetdsl.tpnet.pl

408
tak masz racje name jest kurestwo na swiecie. ale czy ty akceptujesz strzelanie do ludzi, egzekucje na stadionach sportowych itd. nie wiem czy wiesz ale etatyzacja gospodarki prowadzi do rozrostu biurokracjii i zgadnij kto na tym wtedy zarabia ha(pamietasz sklepy "za zółtymi firankami"?)! a zeby ograniczyc hipermarkety- do tego nie potrzebny jest socjalizm
xtro3

czas wpisu: 2005-02-28 18:05:24
adres wpisu: 192.168.16.* przez *.internetdsl.tpnet.pl

407
Tylko, ze za te pieniadze się rozwijali człowieku!! A u nas?? Gdzie są te pieniadze z prywatyzacji zakładów, które "szatan" Gierek pobudował??

Name

czas wpisu: 2005-02-28 18:04:58
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

406
do name. tak a w wojnie w korei brali udzial "ochotnicy" chińscy(sic!) jakiś ty name naiwny człowiecze. a z koro jugosawia dostawala pomoz od zachodu to najlepszy dowód na to ze brakowalo jej pieniędzy
xtro3

czas wpisu: 2005-02-28 18:01:39
adres wpisu: 192.168.16.* przez *.internetdsl.tpnet.pl

405
BTW mam rozumiec, ze wyznajesz zasade "socjalizm jest be". Dobrze więc niech hipermarkety wyzyskują pracowników, byli posłowie za kratkami dostają połowę swoich niebotycznych wypłat, a biedny nie maja co do garnka włożyć. Tak na marginesie wiesz na co moje miasto przeznaczyło w pierwszej kolejności pieniadze z dotacji UE?
Na nowy samochód prezydenta miasta.
Name

czas wpisu: 2005-02-28 18:01:38
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

404
a tak na marginesie name. prawda polowa afryki głoduje, ale nie tylko ze względu na tych wstretnych amerykańskich krwiopijców łee. ale ze wzgledu na polityke swoich rządów. bo ile razy tak bylo ze do addis abeby nie dopuszczano żywności od organizacjii charytatywnych tylko dla tego ze bylo to nie na reke rządowi etiopii...i to jest stary prawdziwe kurestwo!! chyba naczytales sie za duzo teorii systemu swiatowego
xtro3

czas wpisu: 2005-02-28 17:59:21
adres wpisu: 192.168.16.* przez *.internetdsl.tpnet.pl

403
Jakby ci to powiedzieć...
Jugosławia dostała pomoc z Zachodu...
A nie od "żadnych swoich obywateli".

Name

czas wpisu: 2005-02-28 17:55:26
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

402
mam rozumiec Name ze wyznajesz zasade "cel uświęca środki". dobrze więc niech ludzie mordują, gwałcą, rozstrzeliwują innych w imię realizacji jakiejs utopii, która jak sama nazwa wskazuje jest tylko mrzonką nie możliwą do zrealizowania jesli jeszcze o tym nie wiesz. tak na marginesie pieniądze na olimpiade to komunisci z byłej jugosławi mieli a wiesz z kąd? zdobyli je kosztem swoich obywateli. a w związku radzieckim też powstawały wielkie budowle socjalizmu. z kąd mieli na to pieniądze? zgadnij!
xtro3

czas wpisu: 2005-02-28 17:54:15
adres wpisu: 192.168.16.* przez *.internetdsl.tpnet.pl

401
Sorry xtro3 ale mam wrażenie, że nie czytasz ze zrozumieniem. Gdzie napisałem, że metody walki Trockiego/ Lenina były dobre? Poza tym ludzie z byłej Jugosławii tęsknią za "tymi okrutnymi czasami". Zapewne zaraz rzucisz mi hasłem "Polacy też tęsknią za PRL'em". Tylko, że była Jugosławia zorganizowała igrzyska Olimpijskie. Na to trzeba mieć pieniądze, nie uważasz?
Cóż skoro tobie odpowiada polityka a'la szef Microsoftu (kupię sobie 43 chevroleta, podczas gdy połowa Afryki głoduje) to powodzenia na ścieżce życiowej.
Name

czas wpisu: 2005-02-28 17:45:01
adres wpisu: 194.150.197.* przez *.altec.pl

[ Pierwsza strona ][ Poprzednia strona | Następna strona ][ Ostatnia strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi


Odwiedz sponsora ksiegi!
Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!