Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!

Właściciel księgi: ZAiKS-STOP

W księdze jest 345 wpisów.

Jesteś 10808 osobą oglądającą tę księgę.

[ Następna strona ][ Ostatnia strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi

345
I zaczęło się dziś nawiedził mnie facet z ZPAV-u by wyrwać mi kolejny raz kasę za płyty które już raz kupiłem ,czekam kiedy następne pijawy zaczną mnie nawiedzać .Czas na PUBLIC MUSIC
Fitnes klub

czas wpisu: 2010-06-29 14:21:39
adres wpisu: *.adsl.inetia.pl

344
Dzisiaj nawiedził mnie facet z ZPAV i powiedział, że muszę płacić haracz dla nich oprócz ZAIKSU. Prowadzę wynajem pokoi 2 miesiące, czy za telewizoty w pokojach trzeba płacić 3 opłaty? To chore!
Maria

czas wpisu: 2010-06-14 13:24:38
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

343
Proszę Państwa, jest dobry pomysł na wykluczenie z całej tej czwórki poborców przynajmniej jednego mianowicie SAWP. Jeśli ktoś już ma umowę ze STOART-em to może zignorować SAWP. Ta firma powiela swoją działalnością pole eksploatacji działalności STOART (prawa pokrewne - artystyczne wykonania). W związku z tym nie ma nawet prawa domniemywać, że ktokolwiek kto opłaca STOART korzysta z ich utworow. A skoro nie mają prawa nawet domniemywać to nie mają podstaw żądać opłat. Ustawa o prawie autorskim mowi; art. 105.1 Domniemywa się, że organizacja zbiorowego zarządzania jest uprawniona do zarządzania i ochrony w odniesieniu do pól eksploatacji objętych zbiorowym zarządzaniem oraz że ma legitymację procesową w tym zakresie. Na domniemanie to nie można się powołać, gdy do tego samego utworu lub artystycznego wykonania rości sobie tytuł więcej niż jedna organizacja zbiorowego zarządzania.
Publicmusic

www.publicmusic.pl
czas wpisu: 2010-04-27 16:39:53
adres wpisu: *.adsl.inetia.pl

342
podajcie skany do artykułów z gazet. To jest piractwo i łamanie prawa autorskiego. Nie macie prawa przedrukowywać tekstów bez pisemnej zgody wydawcy. Uzyskajcie ją, bo inaczej będziecie nazwani pirtami i wasza słuszna walka z zaiks skończy się niczym.
kamil

czas wpisu: 2010-04-25 20:31:43
adres wpisu: *.tvk.torun.pl

341
ZAIKS Stop!!!!!!!!!!
Popieram to są ludzie chciwi i szukają tyko kasy żeby kogoś udupić i jeszcze podatku nie płacą. Pozdrawiam
Daniel

up4me.sytes.net
czas wpisu: 2010-04-20 12:21:42
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

340
Zgadza się. Nie ma sensu włóczyć się z nimi po sądach. Jak ktoś wykupi umowę z jakąś prywatną firmą to się nie czepiają. Do mnie ciągle zaglądali (zwłaszcza ci z ZAIKS). Podpisałem umowę z Publicmusic. Nakleiłem na szybę ich naklejkę i już mi nikt nie zagląda po haracze. Najprostrze rozwiązania są najlepsze...
Darek

czas wpisu: 2010-03-31 01:32:27
adres wpisu: *.adsl.inetia.pl

339
A co jeśli umieszczę informację, że utwory w lokalu są bezpłatną reklamą artystów i tv i że nagrania i albumy w pełnych wersjach należy kupować tylko orginalne w dobrych sklepach muzycznych, a tytuły i nazwy artystów pojawiają się na początku i na końcu utworu (tv VIVA), czy taki zabieg może być uznany? nie jako zwiększenie moich dochodów a jako wręcz promowanie muzyki, czyli (paradoksalnie) to artyści dzięki mnie zarabiają więcej... zatem nie muszę płacić żadnych opłat licencyjnych...
Mikael

czas wpisu: 2010-03-23 21:24:42
adres wpisu: *.radom.vectranet.pl

338
ZAIKSIE PROSTA ZASADA.REKA,KTORA ODTWARZA PLACI WAM KASE.(ZESPOL NA WESELU CZY D.J. NA DYSKOTECE) MUZYKA Z RADIA,ODTWARZA RADIOSTACJA.SCIAGAJCIE OD NICH NALEZNA TWORCA KASE.INACZEJ BEDZIE JAK IZRAEL Z PALESTYNA CZYLI WIECZNY KONFLIKT !!!!!!!!!
restaurator

czas wpisu: 2010-03-21 21:32:33
adres wpisu: 213.77.61.*

337
wiem dokładnie jak wyglądają kontrole zaiksu, i wiem że Ci 3 panowie nie są kulturalni w stosunku do dj-ów. wiem też jakie mam prawa i wiem że oni ich nie przestrzegają tak więc mamy prawa z których nie możemy korzystać bo jak co nas i tak uwalą za coś. tak więc ZAIKS-STOP!!!!!!!
szym25Mad.A

gg:246509
czas wpisu: 2010-03-17 15:05:25
adres wpisu: *.chello.pl

336
POZDROWIENIA I SLOWA UZNANIA DLA G.S. JESTES FACET Z CHARAKTEREM.CHYLIC CZOLA PRZED LUDZMI,KTORZY WALCZA Z DEBILIZMEM I NIGDY SIE NIE PODDAJA.TO NIE CHODZI O WYSOKOSC HARACZU DLA TEJ CZY INNEJ BANDY.CHODZI O SPRAWIEDLIWOSC.JESTES AWANGARDA NARODU!!!!!! TACY ZMIENIAJA SWIAT NA LEPSZE.NIE PODDAWAJCIE SIE. ZAIKS BOI SIE I NIE CZEPIA SILNYCH. TO POTWOREK NA GLINIANYCH LAPACH!! PISZ KOMENTARZE W RAZIE POWROTU BANDY.
R.

czas wpisu: 2010-02-26 21:30:16
adres wpisu: 213.77.61.*

335
I jeszcze jedno ; mam kilka lokali i w tej chwili przedstawiciele ZAIKSu,STOARTu oraz innych temu podobnych firm omijaja moje sklepy szerokim kolem:-))
Walczcie z nimi mocno trzymajac sie w/w argumentow:
-muzyka odtwarzana jest tylko dla pracownikow
-odtwarzanie nie przynosi wam zyskow
-jesli twierdza ,ze macie z tego zysk to niech Wam go oblicza
-nic nie podpisywac i uczulic na to pracownikow
-warto podpisac umowe z jakas firma ,ktora ma swoje utworki i wywiesic ja w widocznym miejscu(takich firm jest wiele)
Pamietajcie w sadzie macie wielkie szanse!!!ODWAGI
Pozdrawiam GS

ga

czas wpisu: 2010-02-25 22:51:34
adres wpisu: 80.48.231.*

334
Witam!
Wygrana sprawa ze STOARTem w 2007 roku i oddalenie podobnej ZAIKSu.
Kontrolerzy nekali mnie przez min 1 rok !Wreszcie pieknego dzionka wchodzi do mojego sklepu policja z przedstwicielem Stoartu!Oczywiscie predzej gosc z tejze firmy straszyl mnie i pracownikow ,ze poda wszystko na policje wlacznie z tym ,iz odtwarzam muzyke z plyt pirackich .(oczywiscie nie,chcialem umowy podpisac)Zdziwilem sie bardzo :-)chociaz, bylem przygotowany na taka ewentualnosc.
Co nastepuje:
1 przesluchania na komendzie;ja i pracownicy podtrzymujemy ,iz muzyka odtwarzana jest na potrzeby wlasne ,a odbiornik jest w miejscu pracy natomiast pirackie cd (szt 10)sa moje i nie pamietam skad je mam.
2Sprawa w sadzie i wyrok:umozenie w sprawie piratow-niska szkodliwosc ,umozenie odnosnie odtwarzania;brak namacalnych dowodow ,iz odtwarzanie muzyki wiąze sie z wymiernymi korzysciami materialnymi.
Wszystko OK !!!tak sobie pomyslalem:-),az tu nagle cykliczne kontrole z ZAIKSu!
Co nastepuje pod koniec 2007;
1 Straszenie mnie i pracownikow;wszyscy wiemy jak to przebiega:-)
2 Przesluchanie na komendzie:podobna wersja tlumaczen jak w/w przypadku .Podalem wtedy ksero ze sprawy STOARTu
3 Od tej pory nie dostalem zadnego pisma z komendy, sadu ,stoartu ,zaiksu a mija juz ponad 2 lata.
Podsumowujac warto jest z nimi walczyc nawet w sadzie!!!
Aaa ,nie przytaczam artykulow ,poniewaz nie mam przy sobie akt sprawy.
Pozdrawiam GS
PS Zaoszczedzilem na tym ponad 10tys:-)





gs

czas wpisu: 2010-02-25 12:40:02
adres wpisu: 80.48.231.*

333
Jeszcze jedno do umowy nikt was zmusić nie może - możecie niezgadzać się na poszczególne jej zapisy, czyli negocjować, wymieniać korespondencje przez długi czas tym samym potem jak was podadzą do sądu to powiecie, że chcieli was przymusić do podpisania umowy w któej zapisy były dla was krzywdzące. Oczywistym jest, że długość porwadzenia działalności gospodarczej nie jest jednoznaczna z czasem puszczania muzyki w radio. Można iść jeszcze dalej i żadać ośwadczeń od artystów, że rzeczywiście Zaiks lub stoart dzieli się z nimi waszymi pieniędzmi. Przcież OZZ działają tutaj jako pośrednicy w związku z czym powinni przedstawić dowody na to kogo reprezentują. W moim odczuciu należy również informować Urząd Skarbowy - o tym włąściwie nikt nie mówi - ale przecież od tych opłat powini płacić podatki i wystawiać faktury. A skoro OZZ chodzi głównie o pieniądze to to już nie jest działność non for profit tylko czysta działalność gospodarcza w związku z tym może warto popisać trochę do urzędów skarbowych, Ministra Finansów o to by sie przyjrzał czy odporawdzają od tego podatki?
michal_211

czas wpisu: 2010-02-05 16:13:29
adres wpisu: 83.238.108.*

332

Drodzy Państwo! Pragnę zwrócić waszą uwagę na jeden, w moim odczuciu, istotny fakt, trzeba wiedzieć, że osoby, które do Was przychodzą na "kontrolę" są jedynie pracownikami OZZ, które mają formę prawną stowarzyszeń. Nie są to żadni urzędnicy państowi, co więcej nie jest to żadna kontrola, a więc nie mogą czegokolwiek od Was żądać. Działają jedynie na podstawie swojego statutu. Po drugie jeśli już nazwyają to kontrolą to na podstawie art. 79 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.2007.155.1095) muszą Was co najmniej 7 dni przed o tym zawiadomić. Po drugie jeśli przychodzą z Policją to oznacza, że oskarżają Was o popełnienie przestępstwa z ustawy o prawie autorskim i jeśli nie znajdą dwodów to możecie założyć doniesienie do prokuratury o nękanie. Po trzecie jeśli doświadczacie takich bezprawnych i nagannych zachowań ze strony OZZ to opisujcie je i wysyłacie do Ministra Kultury - bo to on udziela im zgody na bycie OZZ ale równie dobrze może odebrać (nie jednemy stowarzyszeniu odebrał). Nikt wam nie może grzebać i węszyć w lokalu poza Policją i służabmi do tego uprawnionymi na podstawie odrębnych ustaw. Jeszcze jedno nikt nie dostaje wyroku z powodu braku umowy ze stoartem cz zaiksem a w wyniku złamania praw, któe są opisane w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych. ZAIKS i STOART tylko donoszą, a więc musi wam porkurator udowodnić, że naruszacie prawa autorskie, czyli ze wasze dochody się zwiększyły dzięki wytworom artystów, których OZZy reprezentują.
michal_211

czas wpisu: 2010-02-05 16:12:25
adres wpisu: 83.238.108.*

331
hej :) manifestację przeciw cenzurowaniu internetu mającą odbyć się 23 stycznia o godz. 12:00 przy Placu Zamkowym w Wa-wie; oranizuje ją Blackout Europe Polska ( http://blackouteurope.pl ) wraz z Polską Partią Piratów ( http://partiapiratow.org.pl ), która wspiera inicjatywy przeciw ZAIKSowi ( http://zaiks.eu - niestety strona jest niedopracowana..)
wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy :]
halkatla15

gg:208969
czas wpisu: 2010-01-17 14:12:57
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

330
ZAiKS nic wiecej jak tylko wielka banda zlodziei zerujaca na uczciwych ludziach grajacy muzyke ktora powinna byc rozpowszechniona bez ograniczen
dj.Rabbit

czas wpisu: 2010-01-17 10:48:47
adres wpisu: *.chello.pl

329
Siemka, Mam taki dylemat Czy Kupic orginalne nosniki czy nagrywać swoje składanki z muzyka z internetu, np jak złapali by mnie z piratami na weselu to kicha wesele przerwany np za 100 skladanek po 20 piosenek za cd ile by wynosiła opłata??
DeeJay

czas wpisu: 2010-01-13 22:23:20
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

328
HARACZYSCI Z ZAIKSU CHWYTAJA SIE WSZELKICH SPOSOBOW W DORWANIU SIE DO KASY.PONIZSZY TEKST JEST TEGO PRZYKLADEM.NIE DAJCIE SIE NABRAC.W NADCHODZACYM ROKU,ZYCZE TEJ ORGANIZACJI ZEBY STALO SIE ZRZESZENIEM.WEZCIE SIE WRESZCIE ZA ROBOTE A NIE LATWE WYCIAGANIE LUDZIOM PIENIEDZY Z KIESZENI.BADZCIE PEWNI ZE KIEDYS ZNAJDZIE SIE KTOS KTO ZROBI Z WAMI PORZADEK I PRAWO STANIE PO STRONIE SPRAWIEDLIWOSCI I LOGIKI.
R

czas wpisu: 2009-12-23 21:34:02
adres wpisu: 213.77.61.*

327
Pisałem kilka wpisów poniżej o mojej sprawie w Prokuraturze. Piszę teraz jak to się skończyło.
Miałem 2 możliwości. Iść na noże w Sądzie z ZAIKsem, albo przyznać się do winy i "dogadać" się z Prokuratorem by wnioskował
do Sądu o warunkowe umorzenie postępowania i rok "próby" - czyli takie "zawiasy" bez wpisu do rejestru skazanych.
Gdybym z kolei poszedł na noże z ZAIKSem w Sądzie to znowu były takie możliwości:

1. Wygram sprawę - co było wątpliwe bo ZAIKS jest dosyć mocno osadzony w przepisach prawa itp., poza tym gdybym wygrał
było by to precedensem więc wątpie czy jakiś Sędzia zaryzykowałby coś takiego.

2. Przegram sprawę, płacę karę, płacę też do ZAIKSu, ląduję w rejestrze skazanych na 5 lat
i nie mogę pełnić funkcji publicznych (co w mojej sytuacji było by nie do przyjęcia).


Nie chcąc ryzykować wybrałem dogadanie się z Prokuratorem i warunkowe umorzenie + 1000 zł na cele społeczne
i 800 dla ZAIKSu + 200 koszty sądowe. :/


Ogólnie powiem, że trudno wygrać z tą organizacją.
Steuben

czas wpisu: 2009-12-04 01:01:23
adres wpisu: *.adsl.inetia.pl

326
Jeszcze o Policji - otóż szczególnie w mniejszych miastach Policja i Prokuratura z racji tego, że się nudzi i
jest parcie na statystyki / wykrywalnosć
bardzo chętnie i gorliwie podejmuje takie wspólne z ZAIKSem działania.
Jest to przykre i żenujące zarazem. Zarzucono mi "ciąg przestępstw" na kwotę 60 zł/mies. w okresie kulku miesięcy.
Człowiek haruje, daje prace ludziom, dba o interes, stara się a tu przyjdzie jakaś pinda w asyście Policji...
Ehhh... szkoda nerwów.
Te 60 zł na miesiąc to może nie jest dużo, ale chodzi tu o jakieś zasady!!! Nie dam się okradać prze kolejną instytucję,
która tak naprawdę niczego mi nie udowodniła.

No ale generalnie przegrałem, bo się przyznałem chcąc uniknąć ew. skazania.
Teraz zostało już pisać do Rzecznika Praw Obywatelskich.


Co Wam radzę (ze skromnego doświadczenia, ale proszę tego nie traktować jako porady prawnej czy coś):

Jśli jest możliwość (wszystko zależy, czy mamy pub, restaurację, solarium itp.):

- kupcie jakąś płytę typu "free music" do tego żadem ZAIKS ani inna organizacja się nie doczepi, albo / i
- każcie podpisać pracownikom oświadczenie, że odtwarzanie muzyki (oprócz "free music") przy klientach jest zabronione
i że zdają sobie sprawę z konsekwencji karnych. W razie czego jesteście "czyści" (chociaż do końca pewny nie jestem), lub/i
- każcie pracownikom ściszać/wyłączać muzykę gdy wchodzą (nieznani) klienci.
- jeśli powyższe nie ma zastosowania u Was no to... hmmm... płaćcie, walczcie, sądźcie się... może wygracie.

Ja do RPO napiszę.

Steuben

czas wpisu: 2009-12-04 01:00:20
adres wpisu: *.adsl.inetia.pl

325
Z CALYM SZACUNKIEM DO POLICJI PANSTWOWEJ, ALE CZY JEJ FUNKCJONARIUSZE NAPRAWDE NIE MAJA NIC DO ROBOTY. CZY POLICJA MOZE BYC UZYWANA DO HANBIACYCH ZADAN TYPU PRZYNIES,WYNIES,POZAMIATAJ. JAK TO MOZLIWE ZEBY NA ZLECENIE PRYWATNEGO ZRZESZENIA TYSIACE RADIOWOZOW W KRAJU, ZAMIAST ROBIC TO CO DO NICH NALEZY. POSZUKIWALY MIEJSC W KTORYCH MAJA SIE ODBYC ZABAWY SYLWESTROWE NASTEPNIE ZDAC SPRAWOZDANIE ORGANIZACJI ZAIKS O PRZEWIDYWANEJ FREKWENCJI. UWAGA,AKCJA SYLWESTER ROZPOCZELA SIE JUZ DZIS 30.11. DLACZEGO ZWYKLY PODATNIK MA PLACIC ZA PRACE POLICJI I PONOSIC KOSZTY ZWIAZANE Z PRZEKAZYWANIEM INFORMACJI DLA CHARACZYSTOW Z ZAIKSU.POTEM BEDZIE LAMENT ZE POLICJA NIE MA NA PALIWO DO RADIOWOZOW. SKANDAL TRWA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RRR

czas wpisu: 2009-11-30 16:31:55
adres wpisu: 213.77.61.*

324
b. fajna stronka. Pozdrawiam!!!
reaper

gksuple.pl/rezultaty2.php?wyrazenie=creatine
czas wpisu: 2009-11-24 17:17:17
adres wpisu: *.chello.pl

323
CZY ORGANIZACJA ZAIKS I JEJ POKREWNE POCZYNILY W CIAGU MIJAJACEGO ROKU JAKIEKOLWIEK DZIALANIA W KIERUNKU REJESTRACJI TYSIECY ZESPOLOW MUZYCZNYCH, KTORE GRAJA BEZ JAKICHKOLWIEK OPLAT DLA PANSTWA POLSKIEGO. KILKADZIESIAT TYSIECY CICHOGRAJOW I NIKOGO TO NIE INTERESUJE. OPLATY ZWALA SIE NA RESTAURATOROW!!!!!!!! SKANDALU C.D. WIELCE SZANOWNI PRACOWNICY ZUS. BRAK KASY NA DOKONCZENIE BUDOWY PALACOW. ZAPRASZAM DO ZAIKSU. ZMUSIC TA NIEREFOLMOWALNA GORE LODOWA DO REFORM CZYLI POBIERANIA OPLAT TANTIEMOWYCH I INNYCH OD LUDZI KTORZY Z TEGO ZYJA I MACIE SWOJE PALACE NAWET W ZLOCIE!!!.ZMUSZONY DO DZIALANIA ZAIKS RUSZY SWOJA OCIEZALA OD PRL DUPA I WRESZCIE ZAREJESTRUJE ZARABIAJACYCH NA ODTWARZANIU LUDZI,KTORZY ZAPLACA MILIONY SKLADEK DO NASTEPNEJ KOCHANEJ PRZEZ PODATNIKA ORGANIZACJI.
RRR

czas wpisu: 2009-11-20 20:47:07
adres wpisu: 213.77.61.*

322
popieram akcję, ale peselu wam nie podam - przyjdźcie z papierową wersją, wylegitymujcie się, tak bym wiedział, kto otrzymuje te dane. brak informacji na stronie o administratorze bazy danych nie pozwala mi na umieszczenie nic więcej, jak tej krótkiej notki.

Mam nadzieję że zrozumiecie.
arab

www.arabek.net
gg:2012250
czas wpisu: 2009-11-04 18:08:24
adres wpisu: *.de.ibm.com

321
PO RAZ KOLEJNY ORGANIZUJEMY ZABAWE SYLWESTROWA.CO ROKU JAKIS MUMINEK Z ZAIKSU DZWONI I PYTA ILE BEDZIE GOSCI.OCZYWISCIE OD PODANEJ OPTYMISTYCZNEJ,TEORETYCZNEJ JEGOMOSC TEN ZADA POTEM OPLATY,HARACZU,NIE OD ODTWARZAJACYCH UTWORY MUZYCZNE,LECZ OD WLASCICIELI LOKALU W KTORYM SIE TO ODBYWA.PYTAM SIE WSZYSTKICH TWORCOW JAK DLUGO BEDZIECIE NA TO POZWALALI.GRUPA CWANIAKOW WYCIAGA W WASZYM IMIENIU KASE OD NIEWINNYCH LUDZI A WY MENDY SIE POD TYM PODPISUJECIE!!!!!!!!!ZERO SZACUNKOW DLA HOLDYSOW I INNYCH KLAKIEROW ARTYSTOW Z BOZEJ LASKI.NAJWYGODNIEJ DAWAC WYWIADY W TV. PODTRZYMYWAC WOKOL SIEBIE AUREOLE GWIAZDORA,NIE ROBIC NIC.(WENA SIE SKONCZYLA),ZADAC KASY,NIEWAZNE W JAKI SPOSOB WYCIAGNIETEJ Z KIESZENI PODATNIKOW. JAKIE WY MACIE ARGUMENTY,HOLDYSIE UMIESZ SPIEWAC,TO PRZEMOW!!!!!! A MOZE I GARDLO WYSIADLO. NO TAK,PO CO SIE LECZYC I WYSILAC(KONCERTOWAC) JAK ZBROJNE RAMIE CZYLI ZAIKSOWCY DOSTARCZA KASIORY!!. PALIKOT JAK TY CHLOPIE MOZESZ NA TO PATRZEC!!!!!!!!
RESTAURATOR

czas wpisu: 2009-10-26 21:03:20
adres wpisu: 213.77.61.*

320
Nie bedzie zadnego procesu.Te lajzy zeruja na niewiedzy. Boja sie jak diabel swieconej wody twardych i nieustepliwych podatnikow.Niech sie wreszcie wezma za ludzi zyjacych z odtwarzania muzyki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!PRECZ Z HARACZEM. LUDZIE NIE LEKAJCIE SIE. WALCZCIE ZE ZLODZIEJSTWEM POD KAZDA POSTACIA. W PRZYPADKU NEKANIA PANI PRZEZ W.WYM. PRZESTEPCOW ZE STOART PROSIMY O INFORMACJE NA TEJ STRONIE.
RESTAURATOR

czas wpisu: 2009-10-09 21:18:59
adres wpisu: 213.77.61.*

319
Witam! Nęka mnie STOART.Mam mały drink pub.Prawdopodobnie skończy się w sądzie.Czy komuś się udało wygrać?Byłam u adwokata (jak wiadomo chętny jest i kazał nie podpisywać umowy) jednak chcę wiedzieć czy są szanse bo wszystko jedno czy musze płacić prawnikowi czy bierze to STOART.Proszę o rady.
kasia

gg:6554792
czas wpisu: 2009-09-23 17:19:40
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

318
Dlaczego w przykladowym wygranym procesie, decyzja Sadu jest ze Skarb Panstwa zaplaci za proces, a nie STOART? Przeciez to z ich winy!
Rodriguez

czas wpisu: 2009-09-20 18:54:36
adres wpisu: *.babilon.ds.polsl.pl

317
Zadnych zawiasow!!!Jestem stanowczo za surowymi karami za wlaczenie radia w firmie oraz szczegolnie ostro karac tych restauratorow,ze pozwolili odtwarzac disco polo i inne na weselach
wybitny ARTYSTA scen polskych

czas wpisu: 2009-09-02 21:19:48
adres wpisu: 213.77.61.*

316
Pod moją nieobecność przyszli do mnie (solarium) w asyście policji, przesłuchiwali mi pracowników i mam teraz sprawę u prokuratora. Żądają ponad 800 zł. Nie wiem co mam robić, Sprawa nabrała biegu. Teraz tylko "dogadać" się z prokuratorem i przyznać się do winy (zawiasy!!!),albo iść na noże w sądzie, ale i tu nie ma gearancji czy wygram (znów zawiasy i wpis do rejestru skazanych!!!). Na tej stronie nie ma w sumie zbyt optymistycznych wieści. Co robić? Proszę o maile.
Steuben

gg:3578310
czas wpisu: 2009-08-28 19:53:05
adres wpisu: *.adsl.inetia.pl

315
Prowadze gastronomię mam włączone radio wg mnie ZAiKS powinien mnie zapłacic za to że chcę puszczać muzykę klientom a oni chcą tego słuchać nie mówiąc już o reklamach nadawanych w radio
Uchto Zbigniew

czas wpisu: 2009-08-22 13:40:51
adres wpisu: 80.50.131.*

314
Mam telewizor w barze ale oglądamy tylko TVN 24 ,czy też muszę płacić haracz?
koma

czas wpisu: 2009-08-13 18:10:35
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

313
NIGDY NIE MOZEMY SIE POGODZIC Z ISTNIENIEM ORGANIZACJI,PIJAWKI ZAIKS!!!!!!!!. PROTEST PRZED SEJMEM USWIADOMI ISTNIENIE PROBLEMU !!!! LUDZIE, SZABLE W DLON!!!, NIE ODPUSCMY TEGO PROBLEMU. DZIEN WOLNOSCI PODATKOWEJ W POLSCE NIEDLUGO BEDZIE WE WRZESNIU. ILE DO CIEZKIEJ CHOLERY MAMY PLACIC TYCH PODATKOW !!!
RESTAURATOR

czas wpisu: 2009-07-16 20:54:41
adres wpisu: 213.77.61.*

312
Programy wszystkich telewizji staly sie nieustajacym ciagiem reklam przerywanych fragmentami co lepszych programow i filmow. To samo dotyczy radia. Aktor sprzedajacy swoja twarz czy glos do reklamy jest pogardzany. Za co? Ze bierze kase za reklamowanie konkretnego produktu? A co pozostali? Mienia sie artystami ze swiadomoscia ze ich profesjonalizm zostanie uzyty do przykucia uwagi widza do reklam przerywajacych film w ktorym graja dla sprzedania... no wlasnie - nawet nie wiedza czego. Wszyscy "artysci" twierdzacy ze sa okradani przez piratow a godzacy sie na uzywanie swego kunsztu do reklamowania czegokolwiek o czym nawet nie wiedza sa nedznymi komediantami. Dotyczy to dziennikarzy, publicystow, piosenkarzy - kazdego kto godzi sie by uzywac swej popularnosci do reklam z naruszeniem spojnosci utworu ktory wspoltworza. Gdzie tu prawo autorskie? Gdzie ZAIKS? Sciagaja haracz z restauratorow i sklepikarzy ale godza sie by tworczosci tych ktorych rzekomo reprezentuja czynic farse. Lupic malych i slabych - latwo, na bogatych reklamodawcow nie staje odwagi "obroncom" praw autorskich.
Podatnik

czas wpisu: 2009-07-14 02:51:07
adres wpisu: 188.33.96.*

311
Faktycznie moim zdaniem nie powinny takie zrzeszenia istnieć jak w ogóle można pobierać pieniądze za to co nie jest ich. To jest żerowanie na czyich pieniądzach. Tak być nie powinno i mam nadzieję, że ulegnie to NATYCHMIASTOWEJ zmianie fajnie ja też bym sobie stworzył takie zrzesznie ładnie nazwał i pobierał wysokei opłaty za nic!!!! Skandal!!!!
Miks

www.tdarek.pl
gg:9908609
czas wpisu: 2009-07-12 15:57:58
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

310
ciag dalszy ponizszego wpisu:Jeszcze wiekszego szoku doznalem juz na miejscu kiedy to przedstawiciel ZAIKSU poinformowal mnie co nastepuje: 1. musze oddac zaiksowi 15% zysku z pieniedzy jakie otrzymalem od sponsorow!2. 8% z zysku za sprzedane bilety w przedsprzedazy + dodatkowo 6% za sprzedaz biletow przed koncertem!3.5% od umowy z zespolem!Kiedy zapytalem "za co" ZAiks poinformowal mnie ,ze bez tych umow koncert nie ma prawa sie odbyc a co gorsza jesli sie odbedzie bez zawarcia z nimi tego cyrografu przekaza sprawe na policje do pg!!(pg=przestepstwa gospodarcze)Oczywiscie przemyslalem sprawe,pieniadze od sponsorow zwrocilem,zespol odwolalem jak i cala impreze!Pytam was czy to jest zgodne z prawem,ze zaiks moze pobierac tego typu oplaty nawet jezeli zespol nie jest w zaiksie i nie gra coverow!?Powiem szczerze,ze poczulem sie jak osoba ,do ktorej przychodzi mafia i wymaga platnosci za ochrone!Jezeli znacie odpowiedz na jakies pytanie odpowiedzcie mi prosze bo moim zdaniem to jest ....zlodziejstwo!Jakim prawem Zaiks ma mozliwosc pobierania pieniedzy za cos co im sie nie nalezy!pzdr
ciag dalszy ponizszego wpisu

czas wpisu: 2009-06-29 16:21:53
adres wpisu: *.range86-158.btcentralplus.com

309
Witam!Mam takie pytanie do tych wszystkich,ktorzy z ZAIKSem walcza juz dluzszy czas i maja wieksze doswiadczenie!Otoz postanowilem zrobic koncert swojego zespolu+zaproszony zespol w jednym z pubow w moim miescie!Zarowno moj zespol jak i zaproszony gra swoja autorska muzyke i nie jest czlonkiem zadnej organizacji typu ZAIKS!postanowilem wynajac sale,dobre naglosnienie,wydruk biletow,zalatwilem ochrone i wszystko inne co niezbedne jest do organizacji dobrej imprezy!Udalo mi sie nawet namowic pare firm do sponsorowania tej imprezy!kiedy wszystko bylo juz dopiete na ostatni guzik,bilety poszly do przedsprzedazy,plakaty porozlepiane....na pare dni przed wyznaczonym terminem konceru zadzwonil do mnie tajemniczy przedstawiciel ZAIKSU i powiedzial mi ,ze chce sie ze mna zobaczyc w sprawie tego koncertu,celem podpisania umowy!i tu pierwszy szok,jakiej umowy?Myslalem,ze jak robie koncert w knajpie,ktora oplaca sie tym zlodziejom regularnie nie bede juz musial uiszczac dodatkowej oplaty!?
nie wiem co robic

czas wpisu: 2009-06-29 16:19:33
adres wpisu: *.range86-158.btcentralplus.com

308
17 lutego 2009 r. przed Sądem Okręgowym w Katowicach Stowarzyszenie Autorów Zaiks Sygn. akt: II C 383/07 Przegrało sprawę ze Sklepem Muzycznym "DUO" w Bytomiu o roszczenie z tytułu licencji od odtwarzania muzyki w obrębie sklepu muzycznego Sprawa ciągnęła się od 2005 roku przed sądami różnych instancji. Sklep Muzyczny był reprezentowany przez aplikanta (niebawem adwokata) - Pana Andrzeja Babilasa z Katowic .
W ten sposób rozstrzygnięta została kontrowersja interpretacyjna wokół artykułu 33 3 prawa autorskiego.
ZAiKS odwołał się od przegranej w Sądzie Okręgowym i przegrał ostatecznie w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach 5 czerwca 2009r Sygn.akt: I ACa 320 / 09 - apelacja Zaiks została odrzucona
Informacja ta ważna jest dla sklepów muzycznych od których Zaiks wymusza bezprawnie opłaty od reklamy i promocji sprzedawanych przez nich nośników - płyt kaset itp. W ten sposób Zaiks "chroni" reprezentowanych Autorów i Kompozytorów przed promocją w sklepach muzycznych ich twórczości. Tym samym broniąc artystów przed nadmierną sprzedażą utworów na nośnikach i tantiemami z tego tytułu. W razie potrzeby udostępnię informacje i dokumenty dotyczące tej absurdalnej sprawy . Akt i pism nazbierało się ze 3 kilogramy. Kontakt telefon. 790599911
vamirek

czas wpisu: 2009-06-16 12:10:35
adres wpisu: 94.254.172.*

307
Mam mały sklepik średnio ok 20 klientów dziennie i mam problem ze "złodziejami" bo mi każą płaci "haracz" że niby klienci słuchają itp ierdoły więc mu Baranowi mówię zobacz gościu ile mam paragonów bo tyle mam klietów i pokazuję mu młodzież w aucie gdzie muza jak na dyskotece głośna i przechodzi ok 30 osób koło niego na minutę!!! i słucha muzyki z jego auta - więc pytam a czemu on nie płaci ???? Co wy na to??
Sflustrowany

czas wpisu: 2009-06-14 16:06:31
adres wpisu: 217.96.63.*

306
U nas przedstawiciel zaiksu żenił córeczkę i z tego co wiem nawet sam nie zapłacił bo on nie musi a kogoś jak hieny szpiegują i k..wa zdjęcia robią, aż mnie szlag jak widzę ich zachowanie.....!!!!!!!!!!!
Lelo

czas wpisu: 2009-06-14 15:55:17
adres wpisu: 217.96.63.*

305
Ustawa o Prawie Autorskim mówi: Publiczne odtwarzanie utworów - publiczne udostępnianie utworów w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym. Na wesele nie ma dostępu każdy, a tylko osoby zaproszone – rodzina i przyjaciele. Nie zachodzi więc tutaj publiczne odtwarzanie muzyki w świetle ustawy. Poza tym Art.23 mówi, że wolno korzystać nieodpłatnie z utworów w kręgu rodziny i przyjaciół, a takie osoby są przecież na weselu. Jeśli na dodatek orkiestra też będzie z tego kręgu np. rodzina czy przyjaciele i nie biorą za grę pieniędzy to ZAIKS już w ogóle nie ma tutaj czego szukać.
Art. 23.
1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzysta z już rozpowszechnionego
utworu w zakresie własnego użytku osobistego.
2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.
W kwestii opłat za publiczne odtwarzanie w lokalach np. restauracjach kawiarniach, pubach itp. To w takich miejscach wystarczy, a wręcz wskazana jest muzyka tła do restauracji „publicmusic” „fremusic”, oferowana już coraz częściej przez prywatne firmy w nieporównywalnie niższych cenach.

Darek

czas wpisu: 2009-06-06 12:19:06
adres wpisu: *.adsl.inetia.pl

304
Witam!
Posiadałem radio internetowe ale ZAiKS zakazał mi nadawania! Na stronie jednego radia nalazłem coś takiego: "Nasza stacja prezentuje utwory o obniżonej jakosci dzwiękowej w celu popularyzacji ich autorów oraz zachęcenia słuchaczy do zakupu oryginalnego nosnika CD/Mp3 z muzyka prezentowanych wykonawców co jest zgodne z ustawa o prawie autorskim z dnia 1 sierpnia 2000 roku." i ZAiKS sie do nich nie przyczepił :/ Ja też nadawałem w obniżonej jakości a zakazali mi nadawania! Chujstwo jednym słowem!
LenoX

gg:9812544
czas wpisu: 2009-06-01 22:22:24
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

303
Witam , prowadzę restaurację gdzie organizuję także koncerty . I mnie już złości płacenie takich dużych pieniędzy ryczałtem na poczet artystów / 350/ na miesiąc i występy oraz koncerty 10 procent .
I postanowiłem że będą grali u mnie tylko zespoły które są poza ZAIKS z własnym programem autorskim a w tle i na imprezach będzie muzykahttp://CCM.blox.pl/html bezpłatna i bez zaiksu , stoartu i innych . Czekam właśnie na ofertę zakupu płyt i zerwanie umowy z zaiksem . Skutek jest taki że pazerność ZAIKS i zmniejszy dochody kapel które miały grać oraz kabarety . Łącznie na miesiąc płaciłem do 2000 zł do zaiks i wielokrotność tego artystom . Zysk z takiej działalności jest kiepski ten kto organizuje to wie , pośrednio z piwa i jedzenia zwiększenie obrotu o jakieś 12-18 procent minus zapłata ZAIKS równała się dumy z organizacji imprezy kulturalnej . PRZYNAJMNIEJ MAM PRZYJEMNOŚĆ Z TEGO ŻE ODRZUCAJĄC OFERTY ZAGRANIA U MNIE Z JAKIEGO POWODU TO ROBIĘ . Będzie może mniej ludzi i obrotu ale też stresu mniej . Do tej pory wydałem na koncerty i kabarety ok 100000 z wielkim trudem to bilansując . W chwili obecnej mam już na dwa miesiące umówione koncerty z tymi którzy nie są w ZAIKS-ie . ZAIKS panowie i panie z duszą artystów w moim przypadku przyczynił się do ewidentnego zmniejszenia waszych zarobków .Myślę że to jest sposób do zainteresowania się działalnością ZAIKSU i innych .
A jeśli ktoś z was chce zagrać u mnie to proszę o odpowiedź .
Grucha

czas wpisu: 2009-05-16 16:21:35
adres wpisu: *.ssp.dialog.net.pl

302
SZANOWNI PANSTWO. W PISMIE WYSLANYM DO MINISTERSTWA FINANSOW, DOTYCZACYM CZARNO-GRANIA ZESPOLOW MUZYCZNYCH NA WESELACH, OTRZYMALEM ODPOWIEDZ,ZE TEMAT NIE ISTNIEJE, BO NIKT GO DO TEJ PORY NIE ZGLASZAL. JA ZGLASZALEM TEN PROCEDER DO MINISTERSTWA W 2007 ROKU ORAZ W GRUDNIU 2008 ROKU. JAK SIE OKAZUJE GLUCHY BY PREDZEJ USLYSZAL,NIEWIDOMY SZYBCIEJ DOSTRZEGL TEN PROBLEM. NAJLEPIEJ ISC NA LATWIZNE,JAK TO SLUSZNIE ZAUWAZYL PISZACY PONIZEJ Z KTORYM CALKOWICIE SIE ZGADZAM. SETKI URZEDASOW NIC NIE ROBIA. SORY, PILNUJA ZASTANEGO PORZADKU.WALCZMY Z GLUPOTA !!!!!!!!!
Restaurator

czas wpisu: 2009-05-01 22:35:49
adres wpisu: 213.77.61.*

301
Artyści się wypowiadają tu że nie mamy racji, ja organizując wesele drodzy artyści płace za prąd, wodę, gaz, opał, wyżywienie, obsługę, ochronę, zus, wystrój i wiele innych. Natomiast para młoda bez mojej wiedzy podpisuje umowę z orkiestrą która śpiewa wasze kawałki, na co ja nie mam wpływu ani żadnych korzyści. orkiestra zazwyczaj nie ponosi żadnych opłat, ponieważ gra na czarno- tylko korzyści nawet prąd ode mnie doją. ALE WEDŁUG WAS TO JA JESTEM ZŁODZIEJ, PRZECIEŻ TO ORKIESTRA GRA WASZE KAWAŁKI A PARA MŁODA ZA TO PŁACI - czy to nie jest tak ze lecicie na łatwiznę bo lenie jesteście wy ARTSTYTYCZNE ZAIKISY!
DOM WESELNY

czas wpisu: 2009-04-27 23:41:22
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

300
Popieram! Ja organizuje wesela 10 lat nie płace zaiksowi mam w umowie że jak młoda para chce muzykę na swoim weselu to niech kombinuje i tego się trzymam, póki co udaje się:)
ZAIKS, STOART itp. ZŁODZIEJE!!!!!!!OMIJAJCIE Z DALEKA

DOM WESELNY

czas wpisu: 2009-04-27 22:40:22
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

299
Gratuluje zmiany Powodzenia Niech zyje gornictwo i piekne kobiety
wiesz

czas wpisu: 2009-04-24 19:55:30
adres wpisu: *.proxy.aol.com

298
Nie wiem po co zaiks. Ostatnio chciałem sobie zrobiś radio tak na 11 słuchaczy ja i koledzy nie pozwolono mi. Kazali mi płacić co miesiąc 200zł, a skąd ja je mam brać skoro nawet reklam w radiu nie mam
Sushi

www.radihh.ubf.pl
gg:5179810
czas wpisu: 2009-04-01 09:29:01
adres wpisu: 94.254.246.*

297
JAK MOZNA WALCZYC I ZWYCIEZAC Z BANDZIORAMI Z Zaiksu,GDY WLASCICIEL TEJ STRONY ZACZYNA BAWIC SIE W CENZORA.ZADNEJ TOLERANCJI DLA ZLODZIEJOW!!!!!!!!!!! CALKOWITE POPARCIE DLA PISZACEGO PONIZEJ. ORGANIZACJA Zaiks NIE MA SKRUPULOW CO DO UZYCIA SILY. MY ROWNIEZ BADZMY NIEUSTEPLIWI . WALCZMY.
R

czas wpisu: 2009-03-28 20:31:57
adres wpisu: 213.77.61.*

296
mam pensjonat w Rowach od 2005 i nie zgłosiłem do tych "bandziorów" faktu posiadania talewizorów.Zgłosili mnie do prokuratury,a ta "szukała" mnie pod innym adresem.Nie mogąc mnie znależć dano nakaz zatrzymania i policjanci od przestępstw gospodarczych w moim pensjonacie zakuli mnie w kajdanki /ręce za plecami/,obmacali mnie w pozycji w rozkroku i zawieżli na komendę w Słupsku.Po 2-ch godzinach zostałem zwolniony a prokuratura skierowała sprawę do sądu.Dowiedziałem się że jestem przestępcą,a na pocieszenie zostało mi tylko to że takich jak ja przestępców jest dużo.
MAREK SZPARAGA

czas wpisu: 2009-03-24 10:24:52
adres wpisu: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

[ Następna strona ][ Ostatnia strona ]

Powrót na stronę WWW | Dopisz się do księgi



Darmowe księgi gości. Załóż własną księgę!